قالیباف: همه کشورهای منطقه وظیفه دارند با اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی مقابله کنند

تهران - ایرنا - رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی اجازه پرواز برای ارسال کمک به لبنان را نمی‌دهد که رفتاری کاملا وحشیانه و غیرانسانی است، از این رو همه کشورهای منطقه وظیفه دارند با اقدامات این رژیم مقابله کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمدباقر قالیباف امروز یکشنبه - ۲۲ مهرماه - در حاشیه یکصد و چهل‌ و نهمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهانی (IPU) که در شهر ژنو در حال برگزاری است، با «صقر غباش» رئیس مجلس امارات متحده عربی دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار گفت: معتقدیم شرایط امروز منطقه بیش از هر زمان دیگری ایجاب می کند تا روابط سایر کشورهای منطقه با یکدیگر در حوزه مسائل اقتصادی، سیاسی، دفاعی و امنیتی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه توسعه این روابط در شرایطی که اتفاقات تلخی برای کشورهای منطقه از جمله لبنان و فلسطین رخ داده و جنایات رژیم صهیونیستی اوضاع منطقه را به ناامنی کشانده است، بسیار مهم ارزیابی می شود، اظهار کرد: امروز مردم لبنان شامل مسلمانان اعم از شیعیان و اهل تسنن، مسیحیان و یهودیان بیش از هر زمان دیگری نیازمند یاری هستند.

قالیباف تاکید کرد: در حالی که شاهد وقوع جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان هستیم، رژیم صهیونیستی اجازه پرواز برای ارسال کمک به لبنان را نیز نمی دهد که رفتاری کاملا وحشیانه و غیرانسانی است لذا همه کشورهای منطقه وظیفه دارند با اقدامات این رژیم مقابله کنند.

«صقر غباش» رئیس مجلس امارات متحده عربی نیز در این دیدار با بیان اینکه کشورهای منطقه باید با درایت بحران را از منطقه دور کنند تا شاهد جنگی تمام عیار در منطقه نباشیم، گفت: سفر گذشته رئیس مجلس شورای اسلامی به امارات متحده عربی در بهبود روابط دو کشور بسیار مثبت بود اما بیش از پیش با تلاش های شما این روابط در حال افزایش است و منتظر چنین دیدارهایی هستیم.

وی اظهار کرد: ما در سایه توسعه روابط دوجانبه می‌توانیم برای سایر مسائل منطقه ای و بین المللی نیز به توافقاتی برسیم.

رئیس مجلس امارات متحده عربی تاکید کرد: شرایط کنونی اگر ادامه یابد بیم آن می‌رود که شاهد جنگی تمام عیار در منطقه باشیم از این رو کشورهای منطقه باید با حکمت و درایت خود تلاش کنند تا منطقه را از بحران فرا روی خود دور کرده و از بحران های آتی نیز جلوگیری کنند.

غباش گفت: هم اکنون حجم مبادلات تجاری میان امارات و ایران بسیار قابل توجه شده که امیدواریم شما نیز در حوزه سایر پروژه ها به نفع منافع دو کشور گام بردارید.

به گزاش ایرنا، امیرحسین ثابتی و شارلی انویه تکیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار حضور داشتند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha