پارک فناوری پردیس ارتباط بین صنعت و دانشگاه را عملیاتی کرده است

تهران- ایرنا- رئیس پارک فناوری پردیس گفت: این مجموعه با ایجاد زنجیره کاملی از استعدادیابی در دانشگاه، تیم‌سازی در قالب شتابدهنده‌ها، پذیرش استارتاپ‌ها در مرکز رشد و تاسیس شرکت‌های بزرگ، ارتباط بین صنعت و دانشگاه را محقق کرده است.

به گزارش گروه علمی ایرنا، مهدی صفاری نیا در بازدید مدیران یک گروه سرمایه‌گذاری از پارک فناوری پردیس با اشاره به فعالیت‌های این پارک در ۲۲ سال گذشته، اولویت پارک را ایجاد زیرساخت و محیط مناسب برای کسب و کارهای دانش‌بنیان دانست و افزود: پارک فناوری پردیس با ایجاد زنجیره کاملی از استعدادیابی در دانشگاه، تیم‌سازی در قالب شتابدهنده‌ها، پذیرش استارتاپ‌ها در مرکز رشد و تاسیس شرکت‌های بزرگ، ارتباط بین صنعت و دانشگاه را محقق ساخته است.
وی همچنین از برنامه‌های مختلف پارک فناوری پردیس برای کمک به رفع نیازهای فناورانه صنایع کشور خبر داد و گفت: پارک فناوری پردیس به عنوان تنها پارک فناوری زیرمجموعه معاونت علمی ریاست جمهوری، مزایای مختلفی را برای شرکت‌های عضو مهیا کرده است.

پارک فناوری پردیس ارتباط بین صنعت و دانشگاه را عملیاتی کرده است


صفاری نیا از تصویب ارتقای پارک فناوری پردیس به منطقه بین‌المللی نوآوری ایران خبر داد و افزود: مطابق این مصوبه، مزایای قانونی مختلفی در اختیار شرکت‌ها و فناوران عضو منطقه و پارک قرار خواهد گرفت.
صفاری‌نیا از آمادگی پارک فناوری پردیس برای ایجاد کارگروهی برای همکاری بین دو مجموعه خبر داد و گفت: این کارگروه برای تسهیل تعریف پروژه‌های بومی‌سازی فناوری بین شرکت‌های عضو پارک و شرکت‌های عضو این گروه سرمایه‌گذاری تشکیل می شود.

بررسی ظرفیت‌های قانون جهش تولید دانش‌بنیان در حوزه اعتبار مالیاتی
مدیرکل ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز در این نشست با اشاره به تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان گفت: یکی از بخش‌های این قانون، اعتبار مالیاتی تحقیق و توسعه است.

ایمان اعیانی افزود: شرکت‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند با استفاده از این بند قانونی، به سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام کنند.

پارک فناوری پردیس ارتباط بین صنعت و دانشگاه را عملیاتی کرده است

لزوم توسعه نرم در صنایع بزرگ
ابوذر سروش مدیرعامل و فعال حوزه سرمایه گذاری نیز در این بازدید، با اشاره به موفقیت‌های پارک فناوری پردیس در رفع نیازهای صنایع گفت: شرکت سرمایه گذاری ما با داشتن زیرمجموعه‌های مختلف در صنایع نیروگاهی، معدن، آهن و فولاد، لاستیک، نفت و گاز، سیمان و ساختمان پذیرای شرکت‌های عضو پارک است.
وی افزود: تجربه پارک فناوری پردیس نشان می‌دهد که صنایع بزرگ باید به سمت توسعه نرم رفته و به فضای فناوری و دانش‌بنیانی ورود کنند. این ورود می‌تواند در ورود مستقیم به این حوزه یا سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان صورت گیرد.
سروش همچنین از شرکت‌های عضو این مجموعه سرمایه گذاری خواست تا با همکاری شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس نیازهای فناورانه خود را تامین کنند.
وی تشکیل کارگروه همکاری پارک و شرکت سرمایه‌گذاری را اقدامی رو به جلو خواند و گفت: این کارگروه می‌تواند ارتباط بین شرکت‌های عضو و پارک فناوری پردیس را تقویت کند.

پارک فناوری پردیس ارتباط بین صنعت و دانشگاه را عملیاتی کرده است

بازدید از نمایشگاه دستاوردهای شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس در حوزه معدن
بخش دیگری از این بازدید به حضور مدیران شرکت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه دستاوردهای ۳۵ شرکت‌های دانش بنیان و فناور در حوزه معدن و برگزاری جلسات گفتگوی کسب و کارها با هم بود.

بر اساس اعلام پارک فناوری پردیس، بیش از ۷۰ نفر از مدیران شرکت سرمایه‌گذاری و مدیران شرکت‌های گهر زمین، گل‌گهر، چادرملو، کویرتایر، آسیانما، پتروامید آسیا، سرمایه‌گذاری سپه، امید تابان هور، سیمان هرمزگان و بهین سازان امیدآفرین در این بازدید حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha