حزب‌الله: اسرائیل در جنوب لبنان از بمب‌های خوشه‌ای استفاده می‌کند

تهران-ایرنا- حزب الله لبنان طی بیانیه‌ای اعلام کرد که رژیم اسرائیل با بمب‌های خوشه‌ای شهرهای مرزی این کشور را مورد هدف قرار داده است.

به گزارش ایرنا به نقل از آناتولی، حزب الله امروز یکشنبه رژیم اسرائیل را به خاطر بمباران شهرهای مرزی در جنوب لبنان با بمب‌های خوشه‌ای محکوم کرد.

حزب الله طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش رژیم اسرائیل منطقه بین شهرک حنین و تیری را با راکت های حامل بمب‌های خوشه ای ممنوعه بمباران کرده است.

در این بیانیه‌ حزب الله افزود: «ما از جنایت وحشیانه جدیدی که به سوابق جنایات اسرائیل علیه ملت‌های لبنان و فلسطین اضافه شده است، اصلا تعجب نمی‌کنیم.»

استفاده از بمب‌های خوشه‌ای در مناطق پرجمعیت یا نزدیک آن‌ها بر اساس کنوانسیون ژنو ممنوع است زیرا این بمب‌ها جان غیرنظامیان را تهدید می‌کنند.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد.

طبق گزارش وزارت بهداشت لبنان، این حملات تا این لحظه بیش از ۲ هزار شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

حزب‌الله لبنان نیز در مقابل هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرد؛ عملیات‌های خود علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی روزها و ساعت های گذشته با پرتاب صدها موشک، مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha