به گزارش ایرنا محمدحسین ارسطوزاده عصر یکشنبه در نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل خوزستان با اشاره به اینکه این استان ۳۰۰ کیلومتر سواحل دریایی دارد، اظهار کرد: مطالعات در حوزه گردشگری دریایی خوزستان انجام شده و بستههای سرمایهگذاری برای هر طرح در این مطالعات تعریف شده است.
وی گفت: کاربریهای مختلفی برای توسعه گردشگری دریایی در استان منظور شده و زنجیرهای از طرح ها و بستههای سرمایه گذاری دریایی نیز در نظر گرفته شده است.
ارسطوزاده، شتاب در صدور استعلام طرحهای گردشگری را در جذب سرمایه گذار موثر دانست و افزود: سرمایه گذار برای حوزه گردشگری دریایی استان وجود دارد اما این افراد از احتمال به سرانجام نرسیدن سرمایه گذاری خود نگران هستند.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خوزستان نیز در این نشست بیان کرد: متاسفانه نظارتی در حوزه صیادی استان وجود ندارد به همین دلیل برای رصد و پایش لنجداران و صیادان دستگاههای موقعیتسنج بر روی لنجها در حال نصب است.
عبدالمجید بصیری با بیان اینکه تعداد زیادی از لنجداران به بهانه صید ماهی اقدام به قاچاق سوخت میکنند، افزود: به همین دلیل نظارت و پایش صیادان در زمانی که برای صید به دریا میروند، شدت خواهد گرفت.
وی گفت: در استانهای هرمزگان و بوشهر قاچاق سوخت توسط صیادان و لنجداران بسیار کم است و در خوزستان نیز این معضل باید با افزایش نظارت حل شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان نیز در این نشست گفت: تعرفههای بسیار کمی که در بندر امام خمینی (ره) برای تخلیه و یا ذخیره کالا دریافت میشود، جوابگوی هزینههای نگهداری از بندر نیست.
ابوطالب گرایلو با بیان اینکه مدیریت بندر امام با این میزان درآمد بسیار سخت است، ادامه داد: با مطالعات و طرحهایی که در حال انجام است تلاش خواهد شد تا درآمد بندر امام افزایش یابد.
وی گفت: اجرای طرحهای گردشگری دریایی، وظیفه سازمان بنادر و دریانوردی نیست اما برای جذب گردشگر و ایجاد درآمد بیشتر در بندر امام درصدد اجرای طرحهای گردشگری هستیم.
به گزارش ایرنا، بنا به اعلام سازمان بنادر و دریانوردی، توسعه دریامحور در ایران با توجه به موقعیت فوقالعاده راهبردی، نوار ساحلی طولانی در شمال و جنوب و دسترسی به آبهای آزاد از ظرفیت بسیار بالایی در حوزه تجارت، بنادر و کشتیرانی برخوردار است و میتواند رونق اقتصادی کشور را رقم بزند.
نظر شما