۲۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۱۳
کد خبر: 85627010
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فیلم| لزوم تقویت آموزش‌های ایمنی و آتش‌نشانی در کشور

اراک - ایرنا - یک آتش‌نشان اراکی به عنوان مربی بین‌المللی و مسئول آموزش خاورمیانه به عنوان آتش‌نشان داوطلب در سازمان ملل گفت: آموزش‌های نو و به روز آتش‌نشانی نیاز ضروری امروز کشور است که باید مورد توجه قرار گیرد.

«میثم چگینی» جوانی ۳۷ ساله و اهل اراک است که فعالیت خود را از سال ۹۳ در آتش‌نشانی این شهر آغاز کرد اما با تلاش، پشتکار و علاقه فراوان در کسب علم برای حیطه فعالیت خود، امروز به عنوان تنها مربی بین‌المللی آتش‌نشانی در کشور است.

وی با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان مرکزی در اراک،اظهار کرد: کار کردن در آتش‌نشانی نیاز به یک از خودگذشتگی و عشق به کار دارد و افرادی که در این مسیر وارد می‌شوند باید خود را مجهز به آموزش‌های روز کنند.

این آتش‌نشان اراکی ادامه داد: در سال ۲۰۱۹ در کنفرانس بین‌المللی لهستان شرکت کردم، در سال ۲۰۲۳ آموزش مربیگری رفتار حریق را در بلژیک و نجات در ارتفاع را در همین سال در هلند فرا گرفتم و در خردادماه امسال هم به عنوان سخنران در خصوص آموزش‌های آتش‌نشانی به کشور لهستان دعوت شدم.

چگینی افزود: تاکنون پیشنهادات زیادی برای برگزاری دوره آموزشی آتش‌نشانی در کشورهای آفریقایی داشته‌ام.

وی گفت: بر خود واجب دانستم تا آموزش‌های فرا گرفته را در سطح کشور به همکاران آتش‌نشان نقاط مختلف ارایه دهم و در این راستا دوره‌های مختلفی تاکنون برگزار شده است.

این آتش‌نشان اراکی، تخصص خود را در فرماندهی و آبرسانی دانست و افزود: برنامه‌های آموزشی نیز برای کشورهای افغانستان، تاجیکستان و عراق پیش‌بینی شده است.

چگینی کسب توفیقات خود و رسیدن به جایگاه تنها مربی آتش‌نشانی بین‌المللی را در گرو حمایت‌های سرپرست گذشته و فعلی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک دانست و گفت: چالش آموزش در بخش آتش‌نشانی کشور فراگیر است و شاید خیلی در این زمینه سرمایه‌گذاری نشده است.

وی اظهار کرد: باید با حمایت شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور موضوع آموزش در آتش‌نشانی به صورت ویژه پرداخته شود، زیرا به روز رسانی آموزش امری ضروری است و فاصله‌ای با علم روز وجود دارد که باید جبران شود.

این آتش‌نشان اراکی ادامه داد: آتش‌نشانی ایران در اکثر کلانشهرها از لحاظ تجهیزات کمبودی ندارند، شاید در مواردی خاص و شهرهای کوچک نیازهایی وجود داشته باشد اما بیشتر ایستگاه‌ها و خودروهای آتش‌نشانی موجود استاندارد لازم را دارند.

چگینی گفت: یک مرکز آموزش حرفه‌ای آتش‌نشانی در تهران وجود دارد و یک اتفاق خوب نیز در راه است که اراک را به زودی به بزرگترین مرکز آموزش آتش‌نشانی غرب کشور تبدیل می‌کند.

وی عنوان کرد: تملک زمین و ساخت و سازهای این مرکز سپری و انجام شده و امید است هرچه زودتر شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

این آتش‌نشانی اراکی اضافه کرد: ضعف آموزش در شهرهای کوچک بیشتر احساس می‌شود و در این راستا، انجمنی از سوی آتش‌نشانی اراک با حضور مربیان جوان کشور تشکیل شده و تلاش است تا از این طریق، خدمات آموزشی رایگان به شهرهای کوچک و دور افتاده کشور ارایه شود.

چگینی اظهار کرد: مجوزهای این انجمن صادر شده و قرار است ماموریت‌های آن به زودی انجام شود تا بتوان از این مسیر، ناترازی و نابرابری آموزشی را در کشور کاهش داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha