پنج هزار انشعاب غیرمجاز آب در آذربایجان شرقی وجود دارد

تبریز- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با بیان اینکه پنج هزار انشعاب غیرمجاز در استان وجود دارد، گفت: تنها در سال گذشته ۲ هزار انشعاب در استان شناسایی شد.

به گزارش ایرنا از این شرکت، محمد خانی روز دوشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: بالای ۹۵ درصد از انشعابات غیرمجازی که سال گذشته شناسایی شد به انشعاب مجاز و دائمی تبدیل شد و بقیه نیز تحت پیگرد قرار گرفتند.

وی ادامه داد: انشعاب‌های غیرمجاز یکی از مهمترین مشکلاتی است که علاوه بر افزایش مشکل کم آبی، حقوق مشترکان قانونمند را نیز تضییع می کند.

خانی گفت: این معضل که باید راهکاری اساسی برای رفع آن اندیشید متاسفانه به دلیل ضعف قانون یا غیر مجاز بودن ساخت و ساز به وجود می‌آیند.
وی با اعلام اینکه یکی از چالش‌های اساسی شرکت‌های آب و فاضلاب برای ارائه خدمات بهتر و کیفی‌تر به مشترکان، وجود انشعاب‌های غیرمجاز آب است، افزود: استفاده غیرمجاز از آب نه‌تنها موجب امکان آلودگی و کاهش طول عمر شبکه توزیع می‌شود، بلکه هدررفت آب را افزایش داده و به دستگاه‌های اندازه‌گیری خسارت وارد می‌کند.

به گزارش ایرنا، شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در قالب یک میلیون و ۸۱۰ هزار مشترک، ۱۰۰ درصد جمعیت شهری در ۷۳ شهر استان را زیر پوشش شبکه آشامیدنی و بهداشتی قرار داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha