معاون شهردار: استفاده از دوچرخه و اسکوتر در پایتخت توسعه یابد

تهران بزرگ - ایرنا - معاون امور مناطق حمل و نقل ترافیکی شهرداری تهران گفت: استفاده از اسکوتر و دوچرخه در بحث کاهش آلودگی هوای پایتخت موثر است و باید این موضوع مهم را در بین شهروندان نهادینه و ترویج کنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی گلشنی روز دوشنبه در حاشیه افتتاح طرح‌های خدماتی منطقه یک افزود: در حوزه حمل و نقل همگانی سه موضوع را باید مورد توجه قرار دهیم برای اینکه بتوانیم سرویس دهی مناسب تری به همه شهروندان داشته باشیم.

وی اظهار کرد: تامین ناوگان حمل و نقل همگانی در حوزه مترو، اتوبوس و تاکسی باید صورت گیرد که شهرداری تهران طی چند سال گذشته تلاش زیادی در این خصوص انجام داده تا کاستی‌هایی که طی چند سال قبل‌ برای شهروندان بوجود آمده را جبران کند.

به گفته وی، تامین این ناوگان چه در بخش تولید داخلی و چه از طریق کشورهای خارجی بسیار زمانبر است اما به نقطه‌ای رسیدیم که این ناوگان بتدریج به شهر تهران اضافه می‌شود شاید بتوانیم امیدوار باشیم که در پایان سال ۱۴۰۴ این ناوگان به حد قابل قبولی برسد.

معاون امور مناطق حمل و نقل ترافیکی شهرداری تهران گفت: بخش دوم مدیریت برای یکپارچه سازی و ارتباط دادن بین شرکت واحد اتوبوسرانی و سازمان تاکسیرانی است و با توجه به شرایطی که در منطقه یک وجود دارد که تقریبا جزو مناطق آلوده تهران محسوب می‌شود بحث استفاده از وسایل حمل و نقل پاک است.

به گفته وی، انجام سفرهای شهری به صورت پیاده تا ۸ دقیقه قابل قبول است ولی استفاده از اسکوتر برقی و یا دوچرخه در این مسافت‌ها به عنوان یک وسیله حمل و نقل پاک از سوی شهروندان، در بحث کاهش آلودگی هوا هم موثر است.

مهدی گلشنی همچنین یادآور شد: بخش سوم بحث توسعه کمی و کیفی زیرساخت‌هاست به عنوان نمونه توسعه خطوط مترو، خطوط بی آر تی که باید توجه به کیفی سازی این موضوع را هم مد نظر داشته باشیم.

معاون شهردار: استفاده از دوچرخه و اسکوتر در پایتخت توسعه یابد

شهروندان کمتر تمایل به استفاده از ناوگان عمومی دارند

مدیرعامل تاکسیرانی شهرداری تهران نیز در این مراسم اظهار کرد: ترافیک از مشکلاتی است که ما در حوزه حمل و نقل داریم و این موضوع باعث می‌شود که شهروندان کمتر تمایل به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی داشته باشند ول با نگاه ویژه‌ای که شهردار تهران به این وضعیت دارد حرکت بسیار خوبی به سمت نوسازی و بهبود ظرفیت ناوگان اتفاق افتاده است.

به گفته شادی مالکی، استفاده از خودروهای با کیفیت که شاید یکی از نشانه‌های حمل و نقل پایدار در محیط شهری است در این دوره مدیریت شهری صورت گرفته است.

وی در خصوص تاکسی‌های فرسوده در شهر هم گفت: در تهران ۸۰ هزار دستگاه تاکسی داریم که متاسفانه بیش از نیمی از آنها فرسوده هستند که فرسودگی ناوگان حمل و نقل در حوزه تاکسیرانی در واقع یعنی آلایندگی بیشتر، که آلودگی بیشتر که بحث ایمنی و سلامت شهروندان را به صورت مستقیم تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مالکی در ادامه افزود: بسیاری از تاکسی‌ها به جهت نقص سیستم ایمنی متاسفانه دچار خرابی در زمان خدمات رسانی می‌شوند که این تحمیل هزینه‌های هنگفت بر رانندگان تاکسی است در نتیجه خدمات به صورت شایسته به شهروند قابل ارائه نیست.

وی تاکید کرد: در این دوره با توجه به دغدغه مندی که در حوزه حمل و نقل وجود دارد بیش از نیمی از بودجه شهرداری تهران به حوزه حمل و نقل اختصاص داده شده و این نشان از اهمیتی است که مدیریت شهری دوره ششم در واقع برای این حوزه قایل شده است.

مالکی در خصوص پایانه‌های تاکسیرانی در سطح شهر نیز یادآور شد: در شهر تهران ۵۹ پایانه تاکسیرانی داریم که از این ۵۹ پایانه، ۴۴ پایانه مسقف هستند و بقیه پایانه‌ها مشابه وضعیت امروز پایانه‌های اطراف میدان تجریش است که بزودی در خصوص مسقف سازی آنها با همکاری شهرداری مناطق اقداماتی صورت می‌گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha