اعضای شورای کرمان: مشاوران شهردار در انتصاب‌ و امور اجرا دخالت می‌کنند
صحن عمومی شورای اسلامی شهر کرمان

کرمان - ایرنا -شماری از اعضای شورای اسلامی شهر کرمان در نشست عمومی امروز(دوشنبه) شورا، از آنچه دخالت های بعضی از مشاوران شهردار درامور اجرایی و انتصابات شهرداری خواندند انتقاد کردند.

به گزارش ایرنا، یکصد و هفتاد و نهمین نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان در روز ۲۳ مهر چند دستور کار مختلف داشت، اما موضوع دخالت برخی از مشاوران شهردار کرمان در عزل و نصب ها و امور اجرایی به موضوعی بحث انگیز بین اعضا و شهردار تبدیل شد؛ هر چند شهردار کرمان از فعالیت های مشورتی مشاورانش دفاع کرد.

دخالت برخی اعضای شورا در کار شهرداری

فتح الله مویدی رییس کمیسیون خدمات شهری شورا ابتدا با انتقاد از برخی اعضای شورا که در امور شهرداری دخالت می کنند بیان کرد: موضوع شفاف سازی و فرمایشات رهبری روی چشم ماست و طبق سوگندی که خورده ام از حقوق مردم دفاع می‌کنم.

وی خطاب به یکی از اعضای شورای شهر کرمان اظهار داشت: شما از همان ابتدا که به شورا آمدید مشاورانی را به شهردار تحمیل کردید و در همه امور شهردار دخالت می‌کردید، در حالی که شورای شهر باید نظارت کند و بر رفع مشکلات شهری مردم نظارت کنیم.

دخالت مشاوران شهرداری غیرقابل قبول است

محمد امینی زاده رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای شهر کرمان نیز گفت: مشاوران شهردار در امور اجرایی شهر دخالت می کنند و این کار غیرقابل قبول است.

درهای بسته اتاق شهردار به روی مدیران شهرداری

محمد رضا کُمساری نایب رییس شورای اسلامی شهر کرمان نیز در تذکری خطاب به شهردار گفت: وقتی شما به عنوان مدیر سیستم درِ اتاقتان به روی مدیران مجموعه بسته است و مدیر شما نمی‌تواند آسیب‌ها و اختلال را به شما منتقل کند و ناامید است از اینکه شما مسیرها اصلاح کنید، به عضو شورا متوسل می شود؛ شما باید در این مسیر تجدیدنظر کنید.

مشاوران شهرداری دستور کتبی نمی دهند

شهردار کرمان نیز در این نشست در پاسخ به این اعضای شورا گفت: موضوعات شهرداری در حال رصد است و اساسا من اهل توجیه کردن نیستم؛ نفس کار کردن عملکرد را نشان می دهد.

محسن تویسرکانی ادامه داد: معتقدم در شهرداری کرمان برای هر کار پردردسری به دفعات باید پاسخ دهم و هزار توجیه داشته باشم.

وی تصریح کرد: به جای اینکه جزییات کار بدیهی را مورد چالش قرار دهیم بیاییم هم‌اندیشی کنیم چه کار بزرگی را انجام دهیم؛ هنر ما کار بزرگ انجام دادن است.

شهردار کرمان بیان کرد: در بحث مشاور، اگر در حوزه معماری و شهرسازی مدنظر است، در حوزه شهرسازی وی را آوردیم تا با شهرداران مناطق صحبت کنند و پیشنهادها را به صورت پیش‌نویس به من می‌دهند.

وی تاکید کرد: اگر تشخیص دهم جایی مشاور در کار یا تصمیمی دخالت کند حتما این کار را انجام می دهم؛ البته مشاوران دستور کتبی نمی دهند و مدیران نیز باید با قانون هماهنگ باشند.

از مشکل بودجه آسفالت تا باقی مسائل

تویسرکانی همچنین در بخش دیگر سخنان خود خطاب به اعضای شورا درباره مسائل شهری اظهار داشت: در حوزه اختصاص پارکینگ به کسبه میدان ارگ، ۳۸۰ کارت پارکینگ پیرامون پارکینگ مجتمع صاروج صادر شد.

اعضای شورای کرمان: مشاوران شهردار در انتصاب‌ و امور اجرا دخالت می‌کنند

وی تصریح کرد: در حوزه جهاد آسفالت ما با یک دوگانگی مواجه هستیم، تقریبا تمامی معابر و کوچه‌های مشکل دار آسفالت می شود البته بحث بر سر تقدم و تاخر این آسفالت‌ها وجود دارد؛ مشکل جدی ما بودجه است و باید در زمینه تولید آسفالت خودکفا شویم.

شهردار کرمان با اشاره به اختصاص ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای نوسازی کارخانه تفکیک زباله گفت: باید در بحث تفکیک زباله چاره‌اندیشی شود که اینک مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از طرف وزارت کشور برای شهرداری با نرخ سود ۲۳ درصد مصوب شده به طوری که ۹ درصد آن توسط شهرداری پرداخت می شود و فرصت مناسبی برای نوسازی و احداث فاز دیگر کارخانه تفکیک زباله شهر کرمان محسوب می شود.

تقاطع شهدای خلبان رضایت بخش نیست

در ادامه رییس کمیسیون حقوقی، نظارت و ارزیابی شورای شهر کرمان نیز با اشاره به وضعیت مناسب پروژه روگذر شهید زنگی آبادی و با انتقاد از پروژه ای دیگر گفت: در جلسه‌ای که برای پروژه روگذر شهدای خلبان(شهرک غدیر، به عنوان حلقه اتصال شرق و غرب شهر) برگزار شد مشکلات پرداختی و معارض ها برای این پروژه همچنان وجود دارد؛ در خصوص معارضان، شهرداری کم‌کاری نکرده است اما درخواست داریم نهادهای نظارتی ورود کنند تا مشکل این پروژه مشکل حل شود.

امینی زاده تاکید کرد: با توجه به اینکه بانک املاک و زمین خوبی در شهرداری وجود دارد، به این پروژه زمین تعلق گیرد تا کار زودتر به اتمام برسد.

رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه گذاری شورای شهر کرمان نیز گفت: پروژه شهدای خلبان با وجود نواقص و چالش ها بعید می دانم که به زودی به بهره برداری برسد.

حسین چناریان افزود: تقاطع شهید حاج یونس زنگی آبادی اما باوجود همه مشکلات به‌خوبی و طبق برنامه پیش می رود و همه راضی هستند.

محمد صادق تقوی رییس کمیسیون بهره‌وری، هوشمندسازی و شفافیت شورای شهر کرمان نیز در ادامه با اشاره با اجرای نهضت جهاد آسفالت در کرمان تصریح کرد: در ۶ ماه ابتدایی امسال رکورد خوبی در بحث آسفالت زده شده که امیدواریم در ماه های باقی مانده سال نیز به صورت جدی دنبال شود.

محمود بابایی عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز بیان کرد: برخی مشکلات وجود دارد، اما سیاه‌نمایی می شود؛ مشکل شفاف نبودن عوارض در سال های گذشته وجود داشته اما اینک کارهای بزرگی انجام گرفته و باعث شده فساد کاهش یابد.

محمد امین شمسی رییس کمیسیون گردشگری و اجتماعی شورای اسلامی شهر کرمان نیز به اجرای جشنواره های نان و ماراتن کویر لوت در هفته جاری در شهر کرمان اشاره کرد.

به گزارش ایرنا جلسه شورای شهر کرمان امروز با یک حاشیه همراه بود و ثبت نشدن رای یکی از اعضای شورا در رای گیری برای یک مصوبه باعث شد تا دقایقی چند نفر از اعضا وارد جر و بحث شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha