۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۳۱
کد خبرنگار: 943
کد خبر: 85627387
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افشای دیرهنگام پرواز پیاپی پهپادهای ناشناس بر فراز اماکن حساس آمریکا

تهران – ایرنا – شبکه خبری فاکس نیوز گزارش داد که سال گذشته تعدادی پهپاد ناشناس به مدت ۱۷ روز وارد حریم هوایی آمریکا شده و بر فراز یکی از پایگاه های نظامی آمریکا در امتداد سواحل ایالت ویرجینیا جولان دادند.

به گزارش ایرنا، فاکس نیوز گزارش داد که دسامبر پارسال، (آذر/دی ۱۴۰۲) نظامیان آمریکایی چندین شب گزارش دادند که موجی از پهپادهای ناشناس، حریم هوایی ممنوعه بر فراز پایگاه لنگلی نیروی هوایی (Langley Air Force Base) را نقض کردند.

طبق گزارش ها، یکی از مقام ها به ارتشبد مارک کلی از فرماندهان وقت نیروی هوایی آمریکا، اعلام کرد که پهپادها حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت پس از غروب آفتاب ظاهر می شوند.

مارک کلی که خود نیز شاهد پرواز این پهپادها بود توضیح داد که نخستین پهپاد بیش از ۶.۵ متر طول داشت و با سرعت بیش از ۱۶۰ کیلومتر در ساعت و در ارتفاع حدود ۳ تا ۴ هزار پایی (۹۰۰ تا ۱۲۰۰ متری) پرواز می کرد. بر اساس این گزارش، بیش از ۱۰ پهپاد دیگر به پهپاد نخست ملحق شده و بر فراز پایگاه های نیروی دریایی پرواز کردند.

مقام های آمریکا نتوانسته اند تشخیص دهند که پهپادهای مذکور به علاقمندان هوانوردی تعلق داشته و یا کشورهاهی متخاصمی مانند روسیه و چین آنها را به پرواز درآورده بودند. گزارش‌های مربوطه به اطلاع جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا رسید و منجر به برگزاری جلساتی به مدت دو هفته در کاخ سفید شد. کارشنانی از وزارت دفاع، اف بی آی و اداره یوفو پنتاگون در این جلسات حضور داشتند.

مقام های کشوری و لشگری از ارائه توضیح در مورد این ماجرا خودداری کرده اند.

۲ ماه پیش از این رخداد نیز پنج پهپاد مرموز حریم هوایی ممنوعه بر فراز یک مکان دولتی مختص آزمایش تسلیحات هسته ای در نوادا را نقض کرده بودند. عاملان این نفوذ نیز هنوز شناسایی نشده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha