فعال اقتصادی:احیای اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف فارس اقدامی مثبت بود

شیراز- ایرنا- عضو هیات نمایندگان و رییس کمیسیون فرش و صنایع دستی اتاق بازرگانی فارس، احیای اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف این استان را اقدامی مثبت توصیف کرد و گفت: امیدواریم این اتحادیه با قوت و با همکاری اتاق بازرگانی در مسیر تعالی و پیشرفت و رفع مشکلات حوزه فرش دستباف گام بردارد.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا ذوالانواری، دوشنبه در جلسه کمیسیون فرش و صنایع دستی اتاق بازرگانی فارس در شیراز افزود: با توجه به اینکه تعداد اعضای اتحادیه تولیدکنندگان و صادر کنندگان فارس به حد نصاب رسیده، می توان انتخابات هیات مدیره اتحادیه را پس از اعلام آمادگی فعالان علاقه‌مند به حضور در هیات، در آبانماه یا آذرماه امسال برگزار کرد.

وی اقدامات در دست انجام در کمیسیون فرش اتاق بازرگانی فارس را نوید بخش روزهایی خوش برای صنعت فرش دستباف این استان دانست و ادامه داد: به منظور ارتقای جایگاه فرش استان، طرح بررسی ابعاد تعامل کمیسیون فرش و صنایع دستی اتاق با دانشگاه هنر شیراز نیز به شکل کارشناسی در دستور کار قرار دارد.

او اظهار کرد: امروز معضل نبود ارتباط موثر دانشگاه و صنعت و خلاء تحقیقات و پژوهش‌های مرتبط با فرش در همه ابعاد این صنعت محسوس است و قطعا استفاده تولیدکنندگان و دست اندرکاران حوزه فرش از مطالعات و تحقیقات کمک خواهد کرد که در دنیای رقابتی امروز از سایر رقبا پیشی بگیریم.

فعال اقتصادی:احیای اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف فارس اقدامی مثبت بود

رییس کمیسیون فرش و صنایع دستی اتاق بازرگانی فارس گفت: باید استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه و به کارگیری نیروی ماهر، خلاق و آموزش دیده نیز در دستور کار قرار گیرد تا با جذب این دانش آموختگان به صنعت فرش استان، ضمن رونق آن، از خروج این افراد از کشور نیز جلوگیری شود.

ذوالانواری، با اشاره به مشکلات مربوط به جا به جایی و ارسال فرش و صنایع دستی از طریق پست گفت: با توجه به مصوبه امسال هیات وزیران مبنی بر امکان جابه جایی و ارسال فرش و صنایع دستی به خارج از کشور با رویه پستی، لازم است شیوه نامه یا دستورالعمل های مربوط در حوزه گمرک و پست اطلاع رسانی شود.

عدم استقبال تولید کنندگان فارس از نمایشگاه بین المللی فرش
وی، با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف در تهران (آبانماه ۱۴۰۳) گفت: افزایش هزینه‌های این نمایشگاه و کاهش زمان بازدید و زمان فعالیت نمایشگاه از هفت روز به سه روز، موجب عدم استقبال تولیدکنندگان بزرگ فرش کشور از حضور در این نمایشگاه شده است.

لزوم حضور نماینده فارس در مرکز ملی فرش ایران
رییس اداره فرش اداره کل صنعت، معدن و تجارت فارس هم گفت: با توجه به اهمیت فرش در این استان در ابعاد مختلف، عدم حضور نماینده فارس در مرکز ملی فرش ایران طی سال‌های اخیر منجر به عدم ارتباط موثر و تخصیص بودجه شده که این موضوع نیازمند پیگیری جدی است.

غلامحسین زنهاری افزود: طی سه سال گذشته شاهد تغییرات زیادی در جایگاه فرش در چارت سازمانی دولت بوده‌ایم و فرش زیرمجموعه صنایع عمومی قرار گرفت.

وی ادامه داد: این اتفاق موجب شد که فرش به حاشیه رانده شود اما با قرار گرفتن فرش در زیرمجموعه معاونت بازرگانی و با توجه به تفکیک صنایع و معادن از بازرگانی، به نظر می‌رسد این یک اتفاق مثبت باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha