۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۴۳
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85627493
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۳۰ نقطه حادثه خیز در استان زنجان برطرف می‌شود

۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۴۳
کد خبر: 85627493
۳۰ نقطه حادثه خیز در استان زنجان برطرف می‌شود

زنجان - ایرنا -رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: ۳۰ نقطه حادثه خیز در استان با اعتباری بالغ بر ۷۵۰ میلیارد ریال برطرف می‌شود.

به گزارش ایرنا به نقل از راهداری زنجان، حسین اسکندری روز دوشنبه با بیان این مطلب، افزود: شناسایی و مرمت نقاط حادثه‌خیز از مهمترین اقدامات و اولویت های راهداری استان است.

اسکندری با بیان اینکه ۲۶ دستگاه ابنیه فنی بزرگ و ۲۶۰ دستگاه ابنیه فنی کوچک در استان در دست تعمیر و نگهداری است، گفت: اعتباری بالغ بر ۲۶۰ میلیارد ریال برای این طرح ها در نظر گرفته شده همچنین جمع قراردادها برای این طرح ها نیز بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

وی اضافه کرد:با توجه به تخصیص اعتبارات قراردادها، رفع نقاط حادثه‌خیز معمولا طی چند سال به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسوول ادامه داد: در ۶ ماهه اول سال جاری برای رفع نقاط حادثه‌خیز ۳۰۰ میلیارد ریال و جهت ابنیه فنی نیز ۸۰ میلیارد ریال تخصیص داده شده که البته در برابر پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها، ناچیز است.

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به افتتاح چند طرح نقاط حادثه‌خیز، گفت: ورودی روستای نصیرآباد، یک نقطه حادثه خیز در قیدار و همچنین در خروجی آببر از جمله این طرح ها بود که با اقدامات صورت گرفته ایمن سازی و افتتاح شد.

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان حدود پنج هزار و ۶۰۰ کیلومتر آزادراه، بزرگراه و راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha