۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۱۸
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85627534
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس : نیروگاه منتظر قائم بیشترین مصرف آب را در فردیس دارد

کرج - ایرنا - نماینده مردم کرج ، اشتهارد و فردیس درمجلس شورای اسلامی گفت: نیروگاه منتظر قائم با برداشت سالانه ۱۰ میلیون مترمکعب ، بیشترین مصرف آب را در شهرستان فردیس دارد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دفتر نماینده مردم کرج ، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی ،« علیرضا عباسی» روز دوشنبه درنشست شورای اداری شهرستان فردیس افزود:برای اصلاح این وضعیت با همکاری وزارت نیرو در برنامه هفتم توسعه ظرفیت قانونی تغییر الگوی مصرف آب در صنایع آب‌ بر ایجاد شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه وقتی قوانین وضع و یا فرمانی صادر می شود فقط آن را نقد می‌کنیم اما برای خودمان بُرش فردی یا دستگاهی قائل نمی‌شویم.

وی با اشاره به تصویب قانون هفتم توسعه عنوان کرد: اگر اکنون ناترازی برق داریم به خاطر این است که دولت مکلف بود حین اجرای برنامه ششم توسعه نسبت به تولید ۲۵ هزار مگاوات برق اقدام کند، ولی در انتهای برنامه فقط پنج هزار مگاوات تولید برق محقق شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه برنامه هفتم توسعه نباید به سرنوشت برنامه ششم دچار شود، بیان کرد: امروز در شهرستان فردیس مشکل آب داریم و باید آن را حل کنیم؛ برای حل این مشکل مانماینده مجلس هم وظایفی داریم که در ماده ۳۹ فصل آب قوانین لازم را وضع کرده ایم.


وی با اشاره به تدوین برش شهرستانی جهت اجرایی شدن احکام برنامه هفتم خطاب به فرماندار فردیس یادآور شد: برش شهرستانی برای اجرایی شدن احکام برنامه هفتم را از امروز باید تدوین کرد. هر مسوولی باید وظایف خود را در این زمینه بداند تا در آخر اجرای برنامه به تحقق اهداف آن دست پیدا کنیم.

عباسی، شاه‌ بیت اجرایی شدن برنامه هفتم توسعه را افزایش بهره‌وری دانست و اضافه کرد: نیروی انسانی یکی از موثرترین عوامل آن تلقی می‌شود که نباید مورد غفلت قرار بگیرد.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه دنبال FATF و دیگر برنامه‌های جهانی نیستیم گفت: نباید نگاهمان به توافقات نقاط دیگر باشد، بالاخره باید با امکانات موجود فعالیت کرد.

عباسی با تا کید بر اینکه تصمیم‌گیری‌ها در سطح ملی و حتی شهرستانی باید بر اساس سند آمایش انجام شود، تصریح کرد: استان البرز سه دهم درصد وسعت جغرافیایی کشور را دارد ولی بیش از سه درصد جمعیت کشور را در این استان داریم؛ در شهرستان فردیس این عدد خیلی بالاتر است، بنابراین باید به سند آمایش سرزمینی در این شهرستان بیشتر توجه کنیم.

نماینده مردم کرج ،اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی با تسلیت سالروز وفات حضرت معصومه (س) بیان کرد: از نیروهای مسلح مقتدر کشور تقدیر می‌کنیم که قدرت سخت را به جهانیان نشان داده و چشم طمع دشمنان را از نظام اسلامی دور کردند؛ به داشتن رهبر حکیم، امام امت مقام معظم رهبری و مردم هوشمندی که امام امت را در نماز جمعه نصر همراهی کردند، افتخار و از خداوند بابت این موضوع شکرگزار هستیم.

وی ادامه داد: رهبرمعظم انقلاب سال گذشته فرمودند «ایمان و امید را در مردم زنده کنید» این امر نه یک حرف ساده بلکه یک دستور باید تلقی شود؛ هر مدیر و مسئولی باید نقشه راه تقویت ایمان و امید برای مردم را تدوین و برنامه‌ریزی لازم برای تحقق این امر داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha