تسهیل در اشتغال دانش‌آموختگان مهم‌ترین رویکرد دانشگاه علمی کاربردی است

اردبیل - ایرنا - رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل گفت: مهم ترین رویکرد دانشگاه جامع علمی کاربردی تسریع و تسهیل فرایند اشتغالزایی دانش آموختگان این دانشگاه است.

به گزارش ایرنا ، دکتر تورج حسن‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با تبریک سی و سومین سال تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار کرد: یکی از مهم ترین موضوعات در جامعه در حال حاضر ایجاد تسهیلات لازم و تسریع بخشیدن در امر اشتغال ‌است که بهترین راه برای تحقق این امر مهم ارائه آموزش‌های مهارتی است.

رئیس واحد استانی اردبیل با بیان اینکه مهم ترین مأموریت دانشگاه جامع علمی کاربردی، آموزش مهارت و اشتغال و تربیت نیروهای متخصص و تکنسین است، اضافه کرد: این دانشگاه ار برکات و مولود انقلاب اسلامی بوده و جزو نظام مهارتی آموزش عالی کشور به شمار می‌رود که بر اساس برنامه هفتم توسعه ۳۷ درصد آموزش‌ها در دانشگاه جامع علمی کاربردی به صورت عملی و مهارتی ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های مهم این دانشگاه از میان برداشتن حلقه مفقوده دانشگاه و صنعت است، گفت: رویکرد آموزش در محیط کار از طریق حضور مدرسین خبره و برگزاری دوره‌ها و برنامه‌های درسی نیاز محور و جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی را از سایر دانشگاه‌ها متمایز کرده است.

حسن‌زاده همچنین به موضوع تضمین کیفیت آموزش‌ها به عنوان یک مولفه مهم اشاره کرد و افزود: یکی از وظایف عمده دانشگاه جامع علمی کاربردی، بحث ارزیابی و نظارت در خصوص رصد نحوه تدریس مدرسان و حضور منظم دانشجویان در راستای کیفی سازی آموزش‌هاست و نظارت ها در این دانشگاه به صورت هوشمند است.

وی در ادامه پذیرش دانشجو در مراکز آموزشی تحت نظارت را بر اساس تضمین اشتغال به عنوان یکی از اقدامات موثر دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد و یادآورشد: همین امر منحصر به فرد یکی از مهم ترین گام‌های اثربخش در زمینه اشتغال‌زایی و مهارت‌آموزی است.

رئیس واحد استانی اردبیل در ادامه تصریح کرد: بر اساس پایشی که انجام شده، حدود ۷۳ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه جامع علمی کاربردی شاغل هستند و تضمین اشتغال در فرآیند پذیرش دانشجو قوت بخشیده است.

حسن‌زاده با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با نهادها و ارگان‌های دولتی و غیردولتی گفت: بر اساس تفاهم نامه‌های همکاری دانشگاه برای دستگاه‌های مختلف از جمله سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور ، دوره های کوتاه مدتی در راستای آموزش های تکمیلی بین سطوح تحصیلی را برگزار می‌کند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل همچنین با اشاره به موضوع صلاحیت حرفه ای به عنوان یکی از کارهای جدی و جدید این دانشگاه ابراز امیدواری کرد: این دانشگاه با تکیه بر تجارب همکاری با دستگاه های مختلف در حوزه صلاحیت حرفه ای، اقدامات خوبی را انجام داده و با توجه به تعاملاتی که وجود دارد، پنجره تازه ای در رابطه با اشتغال زایی و تخصص گرایی در کشور باز کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha