اجلاسیه شهدای دانشجومعلم چهارمحال و بختیاری برگزار شد

شهرکرد - ایرنا - ششمین اجلاسیه شهدای دانشجو معلم کشور و نخستین اجلاسیه ۵۷ شهید دانشجو معلم چهارمحال و بختیاری روز دوشنبه با حضور خانواده شهدا و جمعی از مسوولان در شهرکرد برگزار شد.

به گزارش ایرنا، معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان در این یادواره با اشاره به شهادت سید حسن نصرالله از سوی رژیم صهیونیستی گفت: این اقدام رژیم صهیونیستی بیانگر ناتوانی و عجز آنان است.

حمیدرضا ابراهیمی افزود: تاریخ همواره نشان می‌دهد که کار صهیونیست‌ها ترور بوده است و این اقدام آن‌ها و کشتار زنان و کودکان بی‌دفاع غزه و لبنان تازگی ندارد و امروز غزه تابلویی از جنایت رژیم صهیونیستی است که در این شرایط سکوت جایز نیست.

وی تاکید کرد: امروز این وظیفه همه انسان‌های آزاده است که در مقابل جنایت رژیم صهیونیستی ایستادگی و افشاگری کنند و امروز سید حسن نصرالله و سردار نیلفرشان و بسیاری از شهدای زنده جبهه مقاومت از حق دفاع کردند و باید راه آنان ادامه داشته باشد.

معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان اضافه کرد: نام و یاد شهیدان دانشجو معلم رونق بخش علمیت و معنویت فضاهای آموزشی است و حضور مزار شهدا در فضاهای آموزشی نه تنها به زنده ماندن معنویت، ایمان و روحیه جهادی بلکه به رشد علمی جامعه نیز کمک می‌کند.

وی اظهار داشت: امروز اماکن دانشی مانند دانشگاه‌ها به یاد و حضور شهدا نیاز دارد و امید می‌رود با همت مسوولان چهارمحال و بختیاری دانشگاه فرهنگیان این استان مفتخر به میزبانی از یک شهید شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان چهارمحال و بختیاری گفت: شهدای دانشجومعلم تبدیل به الگوهایی شدند که آزادگی، استقلال طلبی و حق طلبی آن‌ها از مرزهای جغرافیایی گذر کرده است و نه تنها در ایران و منطقه بلکه در جهان غرب شاهد این هستیم که آزادیخواهان در دانشگاه و خیابان‌های آمریکا و اروپا دست به حمایت مظلوم علیه ظالم می‌زنند.

قربان‌علی کریمی افزود: حمایت از مظلومان غزه در قلب استکبار جهانی در حالی است که بسیاری از این دانشجویان دستگیر و از بسیاری خدمات اجتماعی محروم می‌شوند اما از حق‌طلبی خود دست برنمی‌دارند.

کریمی اظهار داشت: حال که خون شهید این گونه جریان‌ساز است این وظیفه ما است که در زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره این شهدا تلاش کنیم و با تکریم شهدا راه و رسم شهیدانه زیستن را در جامعه ترویج دهیم.

وی با بیان اینکه چهارمحال وبختیاری همواره به عنوان یکی از پیشگامان عرصه جهاد و شهادت شناخته می‌شود گفت: فرهنگ شهادت و شهادت‌طلبی در این استان در جان مردم آن جاری و غیرت و شجاع آن‌ها مثال‌زدنی است.

کریمی اظهار داشت:تقدیم۲ هزار و ۴۰۰ شهید از چهارمحال و بختیاری در دوران دفاع مقدس بیانگر عمق تعهد و وفاداری مردم این سرزمین به نظام جمهوری اسلامی است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان چهارمحال وبختیاری گفت: شهدای دانشجو معلم با ایثار خود نقش مهمی در تربیت و آموزش نسل جوان ایفا کرده و با بصیرت و دانش خود راه روشن آینده را برای ما ترسیم کرده‌اند.

وی با اشاره به ثبت ۵۷ شهید دانشجومعلم چهارمحال و بختیاری یادآورشد: برای حفظ نام و یاد این شهدا خاطرات خانواده آن‌ها ثبت و ضبط شده و زندگینامه و وصایای این شهدا نیز در قالب ۲ کتاب تدوین شده است.

کریمی گفت: تالیف‌های انجام شده در خصوص زندگی شهدا ما را با چگونه زیستن آنان آشنا می‌کند به همین دلیل باید روز به روز به شمار این تالیف‌ها باید افزوده شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل آموزش و فرهنگ کشور است افزود: برابر اسناد بالا دستی از جمله نقشه مهندسی فرهنگی، سند تحول و بیانیه گام دوم انقلاب این دانشگاه بسترساز تمدن نوین اسلامی است و اساتید آن به عنوان فرماندهان جنگ نرم ارائه دهنده راهکارهای نوین برای مبارزه با جنگ روانی دشمنان هستند.

کریمی یادآور شد: در میان چهار هزار و ۷۳ شهید دانشجو در کشور سند افتخار دانشگاه فرهنگیان تربیت و تقدیم یک هزار و ۳۰ شهید دانشجو معلم است.

وی تاکید کرد: براین اساس برگزاری یادواره‌های شهدا می‌تواند مقدمه‌ای برای ترویج روحیه شهادت در جامعه باشد.

به گزارش ایرنا، استان چهارمحال و بختیاری در دوران دفاع مقدس ۲هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم نظام کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha