۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۳۱
کد خبرنگار: 2923
کد خبر: 85627803
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده تایباد : برای انتقال زندانیان افغان به دنبال توافق با افغانستان هستیم

تایباد- ایرنا- نماینده تایباد و نایب رییس دوم کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: با هدف کاهش تعداد زندانیان اتباع افغان در ایران به دنبال توافق با هیات حاکمه افغانستان برای انتقال محکومان قضایی دو کشور هستیم.

به گزارش ایرنا، عثمان سالاری روز دوشنبه هنگام بازدید از زندان در حال احداث تایباد با اشاره به اینکه شمار زیادی از افراد در بند زندان تایباد اتباع افغانستانی هستند، افزود: با هدف کاهش جمعیت محکومان کیفری زندان تایباد به دنبال توافقنامه انتقال محکومان قضایی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و مقامات قضایی کشور افغانستان هستیم که این موضوع در سال‌های گذشته در گذرگاه رسمی دوغارون انجام شده است.

نماینده مردم شهرستان های تربت جام، تایباد، باخزر و صالح آباد و نایب رییس کمیسیون قضایی مجلس روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ضمن انتقاد از ساخت طولانی مدت و تکمیل نشدن زندان جدید این منطقه مرزی طی ۱۰ سال، گفت: فضای فعلی زندان تایباد ظرفیت تعداد زندانیان محکوم در آن را ندارد و تکمیل و بهره‌برداری فوری از این زندان درحال ساخت ضروری است.

سالاری با بیان اینکه مرحله اول ساخت زندان جدید این شهر با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی درحال اجرا است، اظهار داشت: موضوع عدم تامین منابع مالی بزرگترین مانع پیشرفت این طرح بوده که همراهی همه دستگاه های متولی در این بخش نیز می تواند به اتمام سریع پروژه کمک کند.

به گفته وی، باتوجه به کمبود فضا در زندان فعلی تایباد، شماری از زندانیان این شهرستان برای سپری کردن دوران محکومیت خود به برخی از زندان های شهرستان های همجوار منتقل می شوند که این خود نیز مشکلاتی را برای خانواده های آنان بوجودآورده است.

 نایب رییس دوم کمیسیون قضایی و نماینده مردم تربت جام ، تایباد، باخزر و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی اتمام ساخت زندان جدید این منطقه مرزی را یکی از مهم‌ترین مطالبات مسوولان قضایی شهرستان تایباد دانست و افزود: دو بند زندان در دست احداث تایباد با گنجایش ۴۰۰ زندانی بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که امیدواریم بزودی به بهره‌ برداری برسد.

سالاری همچنین حمایت از خانواده های زندانیان در راستای کاهش آسیب های اجتماعی را وظیفه مدیران بر شمرد که باید در این ارتباط تلاش کنند و به همین منظور برای انتقال زندانیان و دسترسی خانواده های آنان به زندان تایباد، دو مسیر پیش بیینی شده که مدیران دستگاه‌های مربوطه به دنبال رفع مشکلات این مسایل هستند.

انجمن حمایت از زندانیان شهرستان تایباد ۴۰۰ خانوار را با بیش از ۲ هزار نفر زیر پوشش برنامه های حمایتی خود قرار داده است.

شهرستان ۱۴۵ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha