استاندار فارس: قانونگرایی را محوریت اداره امور استان قرار می‌دهیم

شیراز- ایرنا- استاندار فارس گفت: قانون گرایی و رعایت مر قانون، محوریت امور در مدیریت استان است و در این چارچوب عمل خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، حسینعلی امیری روز دوشنبه در دیدار مدیرکل دیوان محاسبات فارس در شیراز، ضمن قدردانی از تلاش های مجموعه دیوان محاسبات و نگاه تسهیل گرانه این مجموعه در کنار وظیفه نظارتی آن افزود: دیوان محاسبات با نظارت دقیق خود بر امور، زمینه صیانت از اموال، دارایی‌ها و سرمایه های انسانی در استان را فراهم کند.

او ادامه داد: دیوان محاسبات باید وظیفه نظارتی خود را نه تنها پس از هزینه کرد اعتبارات، بلکه حین انجام فعالیت‌های اجرایی و پیگیری ترک فعل‌های احتمالی نیز انجام دهد تا شاهد برقراری و حاکمیت قانون در بهترین شرایط ممکن در سطح استان باشیم.

وی ضمن تاکید بر لزوم آموزش مدیران جدید و برگزاری دوره‌های آموزشی از سوی دیوان محاسبات افزود: این آموزش ها، خطاهای احتمالی را کاهش داده و مدیران را در صیانت از قانون یاری می کند.

استاندار فارس: قانونگرایی را محوریت اداره امور استان قرار می‌دهیم

تسهیل گری در امور اجرایی فارس را دنبال می کنیم

مدیرکل دیوان محاسبات فارس نیز در این دیدار، گفت: دیوان محاسبات در کنار نقش نظارتی خود، می‌کوشد که به هم افزایی و تسهیل گری در امور اجرایی استان کمک کند.

جواد قناعتی با اشاره به آمادگی مجموعه دیوان محاسبات فارس برای هرگونه همکاری با مدیریت ارشد این استان افزود: معتقدیم دیوان محاسبات پاسدار بیت المال است و بر اساس سیاست ها و نوع نگاه دیوان، سرمایه انسانی نیز جزو بیت المال محسوب می شود و ما متعهد به صیانت از همه افراد و نیروهای فعال در دستگاه‌های اجرایی هستیم.

وی ادامه داد: سالم سازی مجموعه های مختلف و کمک به هم افزایی بین دستگاهی و مشاوره دادن به مدیران دستگاه‌های اجرایی را نیز وظیفه خود می‌دانیم و در کنار این همکاری‌ها، هرگونه ترک فعل و بی توجهی به قانون را نیز به دقت مد نظر داشته و به برخورد با آن متعهد هستیم.

او اظهار کرد: همچنین این آمادگی را داریم که با همکاری استانداری فارس، دوره‌های آموزشی لازم را برای مدیران جدید برگزار کنیم.

مدیرکل دیوان محاسبات فارس در این دیدار گزارشی از فعالیت های این مجموعه، نحوه انجام امور و روند جذب اعتبارات تملک دارایی های سرمایه‌ای استان شامل بودجه‌های نقدی و اوراق خزانه را به تفکیک هر دستگاه به استاندار فارس ارائه کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha