۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۸:۵۸
کد خبر: 85627852
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عضو خبرگان رهبری: تقوا، عالمان دین را مردمی و تاثیرگذار می‌کند

شیراز - ایرنا - عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تقوای عالمان سبب اثرگذاری و مردمی شدن علم آنها می‌شود و در دل مردم جای می‌گیرند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله محسن اراکی روز دوشنبه در یادواره ۳۵۰ شهید روحانی استان فارس، اظهار کرد: قدرت حوزه علمیه از قدرت تقوا نشات گرفته و دنیایی نیست.

وی افزود: روحانیان و علما باید در میان مردم و با درد مردم آشنا باشند و برای آن چاره‌اندیشی کنند.

نماینده استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: تنبلی در مکتب شیعی جایی ندارد و روحانی شیعه باید بکوشد از مشکلات مردم گره‌گشایی کند.

وی با اشاره به اهمیت امت اسلامی، گفت: امت مجموعه مردمی است که با تلاش برای یک هدف واحد به هم پیوند خورده‌اند و شهدا مایه حیات امت اسلامی هستند.

اراکی ادامه بیان کرد: امت صالح جاودانه است و جامعه بشر را نیز از نابودی نگه می‌دارد و امتی صالح است که مبتنی بر ارزش‌ها شکل گرفته باشد.

وی اضافه کرد: حیات ارزش‌ها در جامعه بشری مبنی بر عدالت، تقوا، پاکی، ایثار و تواضع است که امت صالح بر گرد آن شکل گرفته است.

اراکی گفت: گروهی که بار این ارزش‌ها را به دوش می‌کشند در خط مقدم جهاد برای ماندگاری امت قرار دارند و از داشته‌ های خود برای ماندگاری ارزش‌ها می‌گذرند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به رویداد بزرگ پیاده‌روی اربعین، ادامه داد: این گردهمایی نشان می‌دهد که امت ما گرد یک محور جمع شده‌اند و ارزش‌های متعالی الهی ما را به یکدیگر پیوند داده است.

وی با اشاره به شهادت عالمان دینی، گفت: این شهادت از ویژگی های شیعیان امیرالمومنین (ع) در طول تاریخ است. بی‌تردید انقلاب، امت اسلامی و و امت علوی نه تنها ضعیف نمی‌شود بلکه روز به روز مستحکم‌تر می‌شود.

اراکی اظهار کرد: همه علمای ربانی و حوزه‌های علمیه باید پرچم‌ شهادت را برافراشته نگه دارند.

و تصریح کرد: اولین کار حوزه علمیه تطهیر بودن و پاک بودن است‌ و این راز عشقی است که در میان علمای شیعه و مردم وجود دارد. علمای ما مظهر اخلاص و تقوا هستند و این فلسفه وجودی و حرکت تقوایی را باید قوی نگه داشت،

وی افزود: دانش حوزوی دانش‌ حیات جامعه است و باید آن را کسب کنیم، توسعه دهیم و از این داشته‌های دینی حفاظت کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha