۲۳ مهر ۱۴۰۳، ۱۹:۰۹
کد خبرنگار: 5593
کد خبر: 85627860
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حمله موشکی به تل آویو و حیفا/ ۲ میلیون شهرک‌نشین راهی پناهگاه‌ شدند + فیلم

تهران- ایرنا- رسانه‌های رژیم صهیونیستی از شلیک موشک‌های بالستیک به شهرهای حیفا و تل‌آویو و وقوع انفجارهای شدید در این شهر خبر دادند؛ موشک هایی که برخی منابع می گویند برای اولین بار از لبنان شلیک می شود و ۲ میلیون شهرک نشین را راهی پناهگاه کرده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از به صدا درآمدن آژیرهای خطر در حیفا و وقوع انفجارهای شدید در جنوب در این شهر خبر دادند.

آژیرهای خطر همچنین در عکا، جنوب حیفا و عتلیت به صدا درآمد و برخی رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که واحد «شایطیت ۱۳» در پایگاه دریایی عتلیت هدف حمله موشکی قرار گرفته است.

حیفا بزرگ‌ترین شهر در شمال فلسطین اشغالی است، این شهر یک بندر مهم واقع در ساحل دریای مدیترانه است و خلیج حیفا نیز مرکز صنایع سنگین، پالایش نفت و فرآوری شیمیایی است.

برخی رسانه‌ها نیز گزارش دادند که سامانه پدافندی فلاخن داود نتوانست موشک بالستیکی را که از جنوب لبنان شلیک شد، رهگیری کند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کردند آژیرهای خطر در تل‌آویو و اطراف آن به صدا درآمد و انفجارهای متعدد و مهیب در تل‌آویو و مرکز فلسطین اشغالی رخ داد.

خبرنگار شبکه المیادین در جنوب لبنان نیز گزارش داد که ۲ فروند موشک از لبنان شلیک شد و برای نخستین بار این نوع موشک‌ها شلیک می‌شود.

بر اساس این گزارش، دود ناشی از اصابت موشک‌های حزب‌الله آسمان منطقه نزدیک به پایگاه «عرب العرامشه» و پایگاه الجرداح را فراگرفت.

آژیرهای خطر همچنین در «نتانیان»، الخضیره و قیساریه و حومه آن به صدا درآمد و برخی رسانه‌های صهیونیستی نیز از شلیک موشک‌های بالستیک از لبنان به سمت مرکز فلسطین اشغالی خبر دادند.

خبرگزاری فلسطینی «سما» نیز به نقل از منابع صهیونیستی گزارش داد که دقایقی قبل در پی شلیک موشک از لبنان آژیرهای خطر در حدود ۱۹۴ شهر، شهرک و پایگاه صهیونیستی در مرکز فلسطین اشغالی به صدا درآمد.

برخی منابع رسانه‌ای نیز از شلیک موشک‌های بالستیک به تل‌آویو گزارش دادند.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که موشک‌های زمین به زمین از شمال لبنان به سمت تل‌آویو شلیک شد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین از اصابت مستقیم موشک‌های حزب‌الله به شهر حولون در نزدیکی تل‌آویو خبر داده و افزودند که موشک‌های بالستیک نیز تل‌آویو را هدف قرار دادند.

بر اساس این گزارش، حمله موشکی حزب‌الله بیش از ۲ میلیون شهرک‌نشین را راهی پناهگاه‌ها کرد.

همچنین در پی حملات موشکی حزب‌الله به تل‌آویو، فرودگاه بن گوریون بسته شد و رسانه ها از سرگردانی مسافران در این فرودگاه خبر دادند.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه همچنان ادامه دارد.

طبق گزارش وزارت بهداشت لبنان، حملات تا این لحظه بیش از ۲ هزار شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

حزب‌الله لبنان در مقابل هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرده است؛ حزب الله از همان دقایق اولیه، عملیات‌های متعدد علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی روزها و ساعت های گذشته با پرتاب صدها موشک، مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرد.

حزب‌الله لبنان اخیرا با انتشار یک اینفوگرافیک اعلام کرد که از هشتم اکتبر ۲۰۲۳ تا هشتم اکتبر ۲۰۲۴ (۱۷ مهرماه ۱۴۰۲ تا ۱۷ مهرماه ۱۴۰۳) در مجموع سه هزار و ۱۹۴ عملیات علیه مواضع نظامی و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال سرزمین‌های اشغالی انجام داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha