سوریه: جامعه جهانی برای پایان دادن به تجاوزگری و جنایات رژیم صهیونیستی اقدام کند

تهران – ایرنا – نماینده دائم سوریه در دفتر سازمان ملل و سایر سازمان‌های بین‌المللی در وین، تجاوز مکرر رژیم صهیونیستی به خاک کشورش را به شدت محکوم کرد و آن را نقض آشکار مقررات و معاهده‌های بین‌المللی و تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌الملل دانست.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی (سانا)، «حسن خضور» در دوازدهمین نشست اعضای معاهده مبارزه با جرایم سازمان یافته بین‌المللی و پروتکل‌های الحاقی آن گفت: ادامه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و محاصره غیرقانونی و غیرانسانی نوار غزه، ارتکاب جنایات نسل کشی و آواره کردن اجباری فلسطینی‌ها را محکوم می‌کنیم و آن را نقض آشکار قوانین بین‌المللی و قانون بین المللی حقوق بشر، احکام دیوان بین‌المللی دادگستری و سایر قطعنامه‌های مرتبط می‌دانیم.

حسن خضور افزود: همچنین تجاوز وحشیانه رژیم صهیونیستی به لبنان و تخریب زیرساخت‌های این کشور و آواره کردن صدها هزار تن از شهروندان غیرنظامی بی دفاع را محکوم می کنیم، از جامعه جهانی می‎‌خواهیم به تجاوز رژیم صهیونیستی به سوریه، فلسطین و لبنان پایان دهد و این رژیم را در قبال جنایاتش مورد پیگرد قرار دهد.

سفیر سوریه در دفتر سازمان ملل و سازمان‌های بین‌المللی در وین اظهار داشت که دمشق براساس سیاست‌ها و منافع داخلی و بین‌المللی خود بر همکاری سازنده درباره مبارزه با جنایات سازمان یافته تاکید دارد؛ به همین دلیل به اکثر معاهدات مربوطه در این زمینه پیوسته و در نشست‌ها و کنفرانس‌های برگزار شده توسط دفتر مبارزه با مواد مخدر و جنایات سازمان ملل شرکت کرده است.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد. این رژیم همچنین مناطقی را در داخل خاک سوریه نیز بمباران کرده است.

طبق گزارش وزارت بهداشت لبنان، این حملات تا بدین لحظه صدها شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha