اذعان گاردین: آسیب‌پذیری اسرائیل پس از عملیات موشکی ایران و حملات حزب‌الله افزایش یافت

تهران-ایرنا- روزنامه «گاردین» با اعتراف به اینکه عملیات موشکی ایران و حملات پهپادی رو به گسترش حزب الله لبنان، ابعاد تازه‌ای از آسیب‌پذیری اسرائیل را آشکار کرده، تاکید کرد: آمریکا بر این باور است که هر حمله‌ای از سوی اسرائیل به ایران، پاسخ بسیار سخت‌تری از تهران را در پی داشته و این می‌تواند دفاع هوایی اسرائیل را به طور جدی به چالش بکشد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از این رسانه انگلیسی، حزب‌الله لبنان استراتژی حملات خود را اصلاح کرده و زمان‌بندی حمله پهپادی با راکت شرایط را برای دفاع هوایی اسرائیل بسیار پیچیده و دشوار کرده است.

این گزارش افزود: پهپادها ممکن است آهسته‌تر از موشک‌ها پرواز کنند، اما مدل‌های طراحی شده پهپادهای حزب الله به سختی توسط رادارهای اسرائیلی قابل مشاهده هستند. این پهپاد که گفته می شود مدل صیاد ۱۰۷ است، در برابر پارازیت‌های هدایت ردیاب جی پی اس مقاومت کرده و چون به طور عمدی در ارتفاع پایین به پرواز در می‌آیند، ‌ ردیابی آن‌ها پیچیده‌تر می‌شود.

این رسانه انگلیسی با اشاره به افزایش تعداد حملات و پیچیدگی روزافزون تسلیحات استفاده شده از سوی حزب الله نوشت: ادامه جنگ، خطر افزایش تلفات اسرائیل را افزایش می‌دهد. حملات مکرر موفقیت‌آمیز حزب الله به اسرائیل دفاع هوایی اسرائیل را به طور اساسی زیر سوال برده است.

گاردین با اشاره به حمله موشکی بزرگ ایران به اسرائیل در ابتدای ماه اکتبر (۱۰ مهر) اذعان کرد: آسیب این حملات نسبت به آنچه در ابتدا گفته می‌شد، بسیار بیشتر بوده است، تا جائی که بنابر گزارش سازمان مالیاتی اسرائیل، ۲ هزار و دویست ادعای خسارت مربوط به ساختمان های غیرنظامی و ۳۰۰ مورد به وسایل نقلیه ارائه شده و برآورد کل خسارت را به ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون شِکِل (۳۱ تا ۴۱ میلیون پوند) رسانده است. در هود هاشارون، در شمال شرق تل آویو، بیش از هزار خانه آسیب دیدند که برخی از آنها توسط موج شوک ناشی از موشکی بود که به یک منطقه باز در نزدیکی آنها اصابت کرده بود.

این گزارش در پایان با اشاره به وعده آمریکا مبنی بر ارسال یکی از هفت سامانه تخصصی دفاعی منطقه‌ای ترمینال ارتفاع بالای خود موسوم به تاد (Thaad) به اسرائیل نوشت: این وعده نشان می دهد که ایالات متحده بر این باور است که هر اقدامی که اسرائیل در نظر دارد در آینده انجام دهد، منجر به پاسخ تازه‌ای از سوی ایران خواهد شد و می‌تواند دفاع هوایی موجود اسرائیل را به طور جدی به خطر بیندازد. با توجه به اینکه حزب‌الله نیز با حملات پهپادی خود باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای پدافند هوایی اسرائیل شده، ادامه جنگ برای دومین سال، وضعیت کلی منطقه خاورمیانه را در معرض خطرات جدی و جبران ناپذیر قرار می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha