۱۵ میلیمتر بارندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در ماکو ثبت شد

ارومیه- ایرنا- رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: طبق پیش بینی های هواشناسی با فعال شدن امواج بارشی در شمال استان، ۱۵ میلیمتر بارندگی طی شبانه روز گذشته در شهرستان ماکو ثبت شد.

مهدی صابری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرهای شمالی استان اغلب در شبانه روز اخیر بارانی بودند و شهرهای خوی، چالدران، چایپاره، پلدشت و شوط بارندگی هایی بین یک تا ۶ میلیمتر داشتند.

وی اظهار کرد: در این مدت، تکاب با پنج درجه بالای صفر سردترین و مهاباد با ۲۹ درجه بالای صفر گرم ترین شهر استان تثبت شدند.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: بارندگی ها در استان همچنان ادامه دارد و کاهش دمای هشت تا ۱۲ درجه ای نیز برای شهرستان های مختلف پیش بینی می شود.

وی با توصیه به کشاورزان درخصوص جمع آوری سریع محصولات و انتقال آنها به مکان های سرپوشیده اضافه کرد: لازم است کشاورزان نسبت به محکم سازی سازه های گلخانه ای و نیز تنظیم دما و رطوبت مرغداری ها و گلخانه ها اقدامات لازم را انجام دهند.

صابری از شهروندان خواست تا به علت احتمال بروز تندبادهای لحظه ای و رعد و برق و سیل از تردد در کنار رودخانه ها، مسیل ها و نقاط کوهپایه ای خودداری کنند.

به گزارش ایرنا طبق بررسی های هواشناسی بارشهای رگباری و رعد و برق و وزش تند بادهای لحظه ای برای این هفته در آذربایجان غربی پیش بینی شده است. در راستای کاهش خسارت های احتمالی هشدار زرد توسط هواشناسی استان صادر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha