۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۲۵
کد خبرنگار: 924
کد خبر: 85628855
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار آذربایجان شرقی: جهش تولید در حد شعار باقی نماند

تبریز- ایرنا- استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه جهش تولید با مشارکت مردم نباید در حد شعار باقی بماند و باید به طور عملی از تولید حمایت کنیم، افزود: خط قرمز من در استان، امنیت سرمایه‌گذاری و تعطیل شدن واحدهای تولیدی و بیکاری کارگران است.

به گزارش ایرنا، بهرام سرمست روز سه شنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان شرقی، اظهار کرد: با وجود اینکه نماینده عالی دولت در استان هستم، اما اگر اختلافی بین دولت و بخش خصوصی ایجاد شود، طرف بخش خصوصی خواهم بود.

استاندار آذربایجان شرقی بر حضور میدانی مدیران در واحدهای تولیدی تاکید کرد و گفت: برای اینکه مشکلات واحدهای تولیدی را درک کنیم باید مدیریت به صورت میدانی بوده و کارگروه تسهیل در کف میدان حضور داشته باشد تا مشکلات را کاملا درک کند.

وی تاکید کرد: نباید پیش پای سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان ایجاد مانع کنیم و اصل بر رفع موانع تولید باشد و اگر می‌خواهیم در مورد اموال، دارایی و حقوق کسانی تصمیم‌گیری کنیم، در حضور خودشان باشد.

سرمست از همکاری کم بانک‌های خصوصی با کارگروه تسهیل انتقاد کرد و گفت: شورای هماهنگی بانک‌های استان از عملکرد بانک‌ها و همکاری آنها با این کارگروه یک گزارش ارزیابی ارائه کند.

وی با تاکید بر اینکه وجود شهرک سرمایه‌گذاری خارجی یک امتیاز ویژه برای آذربایجان شرقی است، گفت: این شهرک که اولین شهرک سرمایه‌گذاری کشور است، باید دارای یک سری مشوق‌ها و وجه تمایز برای سرمایه‌گذاران و واحدهای تولیدی باشد تا بتوانیم سرمایه‌گذاران را جذب کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی درخصوص برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان نیز گفت: این همایش باید خروجی‌محور باشد و به نشست و برخاست منتهی نشود و همچنین قبل از اجرا، تمام فرایندهای لازم برای سرمایه‌گذاری در استان انجام شده باشد.


رحمان فلاح، مدیرکل دفتر هماهنگی و امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، با همکاری و تعامل خوب بخش خصوصی، ادارات، بانک‌ها و نهادهای نظارتی، به مشکلات واحدهای صنعتی رسیدگی و برای آنها تصمیم‌گیری می‌کند.

وی افزود: در ۶ ماهه سال جاری، ۵۵ جلسه این کارگروه با ۲۱۰ مصوبه تشکیل یافته که ۱۸۱ مورد آن اجرایی شده و ۲۴ مصوبه در دست پیگیری است.

مهدی امینی، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی و دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان نیز در خصوص روند تشکیل پرونده واحدهای صنعتی مشکل‌دار و طرح آنها در این کارگروه توضیحاتی ارائه داد.

در این جلسه ۹ پرونده مربوط به واحدهای صنعتی و تولیدی بررسی و برای رفع موانع و مشکلات آنها تصمیم‌گیری شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha