۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۱۴
کد خبرنگار: 5593
کد خبر: 85628876
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اردن: اسرائیل با سلاح گرسنه‌سازی به دنبال تخلیه شمال نوار غزه است

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه اردن با اشاره به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه بیمارستان‌های شمال نوار غزه و استفاده از سلاح گرسنه‌سازی علیه غیرنظامیان، گفت که این رژیم به دنبال تخلیه شمال نوار غزه از فلسطینیان است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری «عمون» اردن، «أیمن الصفدی» وزیر خارجه اردن درباره اتفاقات شمال نوار غزه هشدار داد و گفت که از یک ماه و نیم گذشته حتی یک کامیون کمک‌های بشردوستانه نیز وارد این منطقه نشده است.

وی افزود: رژیم اشغالگر برای تخلیه شمال نوار غزه از فلسطینیان با هدف قرار دادن بیمارستان‌ها و استفاده از سلاح گرسنه‌سازی علیه غیرنظامیان تلاش می‌کند.

الصفدی که برای شرکت در کنفرانس «آینده فلسطین» به ترکیه سفر کرده است، گفت: امروز وضعیت غزه بدتر از گذشته است و اسرائیل در تلاش است تا غزه را به منطقه غیر قابل زندگی تبدیل کرده و اهالی آن را به کوچ اجباری وادار کند.

وزیر خارجه اردن با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی طی یک سال گذشته زیرساخت‌های غزه را تخریب کرده است، از جامعه جهانی خواست تا به مسئولیت خود برای توقف تجاوزات علیه ملت فلسطین عمل کرده و اسرائیل را به وارد کردن کمک‌های بشردوستانه به غزه و برقراری صلح، ملزم کند.

وی افزود: دنیا می‌داند که راه‌حل دو دولتی، تنها راه تحقق صلح است که اسرائیل از آن ممانعت می‌کند و به این پایبند نیست.

وزیر خارجه اردن درباره وضعیت لبنان نیز تصریح کرد که اسرائیل یک میلیون و ۲۰۰ هزار لبنانی را از کشورشان آواره کرده است و شورای امنیت به مسئولیت خود برای حفظ صلح و امنیت در غزه یا لبنان عمل نمی‌کند.

الصفدی همچنین تأکید کرد: اسرائیل تنها با زبان جنگ و ویرانی حرف می‌زند.

در همین ارتباط وزارت بهداشت غزه امروز اعلام کرد که رژیم صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۴ کشتار در نوار غزه شد که در نتیجه آن ۵۵ نفر شهید و ۳۲۹ نفر دیگر مجروح شدند.

با احتساب این شهدا، شمار شهدای غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و همزمان با آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون به ۴۲ هزار و ۳۴۴ نفر و شمار مجروحان به ۹۹ هزار و ۱۳ نفر رسید.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که بر اثر آن، افزون بر ویرانی های عظیم و قحطی مرگبار، بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده اند.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری برای اتخاذ تدابیری جهت جلوگیری از اقدامات نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه، همچنان به جنایات نسل کشی علیه ساکنان غزه ادامه می دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha