چاره اندیشی برای رفع مشکل زمین طرح ملی مسکن در یاسوج

یاسوج- ایرنا- سرپرست معاونت عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: زمین مورد نیاز یکی از چالش های جدی فراروی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در یاسوج مرکز استان است که با ایجاد یک شهرک مسکونی در اطراف یاسوج به دنبال رفع این مشکل جدی هستیم.

به گزارش ایرنا، قرار است که در این دولت چهار میلیون مسکن در کشور ساخته شود و سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از طرح نهضت ملی مسکن طی چهار سال ۴۸ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی است.۵۰ درصد افراد ثبت نام شده طرح نهضت ملی مسکن این استان مربوط به یاسوج است.مهمترین مشکل طرح نهضت ملی مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد نبود زمین برای شهر یاسوج است.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این رابطه در نشست کارگروه امور زیربنایی استان از احداث شهرک مسکونی در اطراف شهر یاسوج خبر داد و افزود: در صورت تصویب نهایی پروژه خوب مسکونی در اطراف مرکز استان تعریف می‌شود.

چاره اندیشی برای رفع مشکل زمین طرح ملی مسکن در یاسج

عیسی شهامت عنوان کرد: در اواخر دولت سیزدهم مبلغی برای خرید و تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن ابلاغ شد که این مبلغ جذب و برای خرید زمین هزینه شود.

وی تاکید کرد: در کارگروه امور زیربنایی درخواست‌هایی مورد بررسی قرار گرفت که با برخی از آنها مخالفت شد، پنج طرح دارای مشکلات استعلام بودند و هشت طرح برای تصویب نهایی در شورای برنامه‌ریزی تایید شد که طرح‌های تایید شده در حوزه‌های گردشگری، تولید و مسکن بودند.

سرپرست معاونت عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه رویکردی که کارگروه امور زیربنایی در دولت چهاردهم دنبال می‌کند امکان‌سنجی دقیق از طرح‌ها است، گفت: دلیل مخالفت با برخی از طرح‌ها نداشتن امکانات فنی است.

شهامت عنوان کرد: با زمین هایی که مدت چند سالی برای اجرای طرح‌های تولیدی و گردشگری به متقاضیان واگذار شده اما اقدامی صورت نگرفته باشد از آنها پس گرفته می‌شود که در همین راستا زمینی که ۱۳ سال در اختیار فردی بود اما کاری صورت نگرفت ابطال شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha