۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۲۰:۴۸
کد خبر: 85629029
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

دومین جشنواره ملی نان در کرمان آغاز به‌کار کرد+ فیلم

کرمان- ایرنا- دومین جشنواره ملی نان با حضور ۲۵۰ غرفه از ۲۷ استان و ۱۵ شهرستان در کرمان آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا، استاندار کرمان عصر سه‌شنبه در آیین افتتاح این جشنواره ملی در جمع خبرنگاران گفت: جشنواره نان امسال به همت شهرداری کرمان و حضور بیش از ۲۷ استان کشور برگزار شد و امیدوارم که دبیرخانه این جشنواره نیز در کرمان بماند.

محمدمهدی فداکار با بیان اینکه جشنواره نان ۴۵۰ مهمان دارد و می توان به معرفی ظرفیت های گردشگری این استان کمک کند افزود: پخت نان فرصت بی نظیری برای خانواده ها است تا به اینجا بیایند و تنوع نان کشور و ساختار زندگی عشایری را ببینند.

وی با بیان اینکه برخی از گونه های نان ثبت ملی شده است اظهار داشت: بازدید از جشنواره نان در کرمان علاوه بر جنبه های تفریحی و سرگرمی، مربوط به ذائقه و قوت غالب مردم است و بیش از ۱۳ هزار تن تولید و مصرف نان ما است و این حوزه بخشی بزرگی از اقتصاد کشاورزی را درگیر کرده است.

استاندار کرمان بیان کرد: افراد خوش فکری این جشنواره را بنا نهادند که امیدوارم گسترش یابد.

وی یادآور شد: موضوع ثبت ملی جشنواره نان پیگیری می شود و همچنین باقی ماندن دبیرخانه در کرمان را پیگیری می کنیم، این جشنواره ۲ سال است که در کرمان برگزار شده و بسیاری از استان ها به کرمان آمدند که خود مبلغی برای این جشنواره شدند لذا امیدوارم جشنواره نان در کرمان روز به روز گسترش یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان نیز در این آیین گفت: این استان در حوزه میراث فرهنگی ناملموس ۱۴۰ اثر ثبت ملی دارد که ۴۰ مورد از آنها گونه های مختلف خوراک و تغذیه و ۶ مورد مربوط به بخش نان و روش های پخت آن است.

سعید شاهرخی افزود: امیدوارم سال آینده سومین جشنواره نان در استان کرمان برگزار شود تا شاهد برقراری دبیرخانه جشنواره کشوری آن در کرمان باشیم.

وی ادامه داد: تنوع خوراک و تغذیه یکی از عناصر فرهنگی استان کرمان محسوب می شود و تنوع نان یکی از داده ها در پراکندگی و گستردگی استان در حوزه اقوام مختلف و زیست بوم است و ما در بخش های مختلف آیینی نان های مختلفی داریم.

این مسئول ابراز داشت: استان کرمان از تنوع بالایی برخوردار است لذا تلاش می کنیم که این تنوع و گستردگی را همراه با آداب و سنن مردم این خطه ثبت ملی کنیم.

دومین جشنواره ملی نان کامل از امروز ۲۴ مهرماه جاری با حضور تولیدکنندگان هنرمند ۲۷ استان ایران در بوستان مادر این شهر برپا شد و تا ۲۹ ماه جاری ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha