اقبالی: ملی‌پوشان به خوبی به وظایف‌ خود عمل کردند/ از قطر فقط یک شبح در زمین بود

تهران- ایرنا- مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا(ای‌اف‌سی) با اشاره به اینکه بازیکنان تیم ملی در بازی با قطر به خوبی وظایف خود را انجام دادند، گفت: بعد از گل دوم ما حریف از هم پاشید و تنها یک شبح از قطر در زمین بازی حضور داشت.

مسعود اقبالی شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به دیدار تیم ملی فوتبال ایران و قطر در هفته چهارم مرحله نهایی انتخابی جام‌ جهانی ۲۰۲۶ اشاره کرد و اظهار داشت: در نیمه نخست بازی کفه ترازو به سود ایران سنگین‌تر بود و آمار ۶۰ به ۴۰ به نفع تیم ملی کشورمان بود.

وی ادامه داد: وقتی قطر به گل رسید شرایط بازی به سود آنها بود اما با گل‌هایی که سردار آزمون به ثمر رساند، شیرازه تیم قطر از هم پاشید و به دلیل آنکه قطری‌ها در گل‌های خورده، مقصر بودند از نظر روحی و روانی نیز افت شدیدی کردند. بعد از این گل بازیکنانی از جمله اکرم عفیف و دیگر ستاره‌های قطر از بازی خارج شدند و دیگر نتوانستند خودشان را در زمین پیدا کنند.

اقبالی: ملی‌پوشان به خوبی به وظایف‌ خود عمل کردند/ از قطر فقط یک شبح در زمین بود

کارشناس فوتبال کشورمان اضافه کرد: قطر در نیمه دوم هیچ نشانی از آن تیمی که ما می‌شناختیم، نداشت و شبیه تیم‌های محلی بازی می‌کرد. آسیب‌پذیری خط دفاعی آنها نشان داد تا چه حد در این بازی دچار مشکل شدند. آنها بعد از گل‌هایی که دریافت کردند به دنبال جبران نتیجه بودند و خط دفاعی را رها کردند و بازیکنان ما هم از این فرصت نهایت استفاده را بردند و در برخی از صحنه‌ها دیدیم که چهار مهاجم ایرانی برابر ۲ مدافع قطر به دنبال زدن گل بودند.

اقبالی یادآور شد: مشکلی که در این بازی وجود داشت و نباید از آن به سادگی گذشت، فرصت‌سوزی مهاجمان ایرانی بود؛ در بازی‌های بزرگ چنین اشتباهاتی تاوان سنگینی دارد و باید در این خصوص تدابیر لازم اندیشیده شود. بازیکنان ما باید قدر فرصت‌هایی که به دست می‌آورند را به خوبی بدانند و اگر این نکته در بازی برابر قطر رعایت می‌شد، تعداد گل‌های ما شاید به عدد ۸ هم می‌رسید.

اقبالی: ملی‌پوشان به خوبی به وظایف‌ خود عمل کردند/ از قطر فقط یک شبح در زمین بود

وی گفت: در بازی برابر قطر ۲ دفاع کناری ما به خصوص امید نورافکن عملکرد بسیار خوبی داشت و در حملات حضوری موثر داشت. البته میلاد محمدی کمتر این کار را انجام می‌داد و در کل قطر حرفی برای گفتن نداشت. قطری‌ها در این بازی ساختار تیمی خود را از دست دادند و زمانی که برای جبران نتیجه تلاش کردند،‌ در دفاع هم دچار مشکل شدند.

مدرس ای‌اف‌سی اضافه کرد: در این بازی ۲ وینگر ما عملکرد خوبی داشتند،‌ محمد محبی و مهدی قایدی به وظایف خود بسیار خوب عمل کردند و آزمون هم عالی ظاهر شد. نکته مهم این است که هر زمانی که آزمون و طارمی به خوبی تعذیه شوند، تیم ملی بهتر بازی می‌کند اما زمانی که به بازی مستقیم رو می‌آوریم تا حدودی دچار مشکل می‌شویم.

تیم ملی فوتبال ایران در هفته چهارم مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶، با نتیجه چهار بر یک تیم ملی قطر را در هم کوبید تا به نوعی انتقام شکست در نیمه نهایی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا را از این تیم بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha