افتخار آفرینی بانوی سیستان وبلوچستان در همایش روز جهانی زن روستایی

زاهدان- ایرنا-مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: زهرا میری به عنوان کار آفرین نمونه در حوزه صنایع دستی در نخستین همایش بین المللی و هشتمین رویداد ملی روز جهانی زنان روستایی و عشایری کشور مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش ایرنا بهزاد شهرکی روز سه شنبه در حاشیه این مراسم گفت: این بانوی استان به عنوان کار آفرین نمونه در حوزه صنایع دستی ( خامه دوزی) موفق به دریافت لوح تقدیر و تندیس از وزیر جهادکشاورزی شد.
وی ادامه داد: ایجاد اشتغال بیش از ۲۰۰ نفر زن روستایی و برگزاری دوره‌های متعدد آموزشی و ترویجی در منطقه سیستان و در حوزه‌ روستایی از توفیقات برجسته این کارآفرین برتر بوده است.
مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: صنایع ‌دستی این استان از اصیل ترین و شاخص ترین صنایع دستی ایران و جهان و قدمت آن به درازای تاریخ است از این حیث همیشه مورد توجه مردم ایران و جهان بوده،و در این بین سوزن دوزی و خامه دوزی از مهم ترین صنایع دستی زنان این استان است.

شهرکی خاطر نشان کرد: در حاشیه این همایش نمایشگاه عرضه محصولات زنان روستایی و عشایری نیز بر پا شد که غرفه استان مورد استقبال بازدید کنندگان از نمایشگاه قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا نخستین همایش بین المللی و هشتمین رویداد ملی روز جهانی زنان روستایی و عشایری کشور مهرماه در تهران برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha