رئیس جمهور چین:  ما مایل به دوستی و شراکت با آمریکا هستیم

تهران- ایرنا- شی جینپینگ رئیس جمهور چین با بیان اینکه مشارکت میان پکن و واشنگتن فرصتی برای توسعه دو کشور است، گفت که کشورش مایل است دوست و شریک آمریکا باشد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، شی چهارشنبه افزود که مشارکت موفق میان چین و آمریکا فرصتی برای دو کشور است تا بجای ایجاد مانع، عاملی برای توسعه یکدیگر باشند.

به گزارش شبکه تلویزیونی CCTV، رئیس جمهور چین در پیامی به مراسم سالانه اهدای جوایز «کمیته ملی روابط آمریکا و چین» اعلام کرد: چین مایل است شریک و دوست آمریکا باشد. این مساله نه تنها به سود دو کشور بلکه به نفع دنیاست.

رییس جمهور چین شهریور ماه در دیدار با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید در پکن گفت: اگرچه شرایط دو کشور و روابط چین و آمریکا بسیار تغییر کرده است اما هدف پکن در تعهد به توسعه سالم، مستحکم و پایدار روابط تغییر نکرده است.

سالیوان نیز گفت: جو بایدن رییس جمهور آمریکا متعهد است تا مسوولانه این رابطه را مدیریت کند و تضمین کند که رقابت منجر به درگیری یا تقابل نشود.

چین و ایالات متحده به طور فزاینده‌ای بر سر موضوعات مختلف با هم اختلاف پیدا کرده‌اند که ریشه در شروع جنگ تجاری در سال ۲۰۱۸ دارد و اکنون نیز بر سر مسایل امنیتی جهانی از جمله مساله تایوان و مناقشات در دریای جنوبی چین اختلاف‌هایی دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha