دومین همایش ملی پژوهش‌های کاربردی امنیت غذایی در مشهد آغاز شد

مشهد- ایرنا - دومین همایش ملی پژوهش‌های کاربردی امنیت غذایی، ایمنی غذایی و سلامت با حضور پژوهشگران، متخصصان و اساتید حوزه تغذیه و فناوری امروز، چهارشنبه در کلانشهر مشهد آغاز شد.

به گزارش ایرنا ، دبیر این همایش به خبرنگار ایرنا گفت: این همایش به مناسبت ۲۵ مهر ماه و همزمان با روز جهانی غذا با هدف بررسی چالشها، فرصتها و تهدیدهای حوزه غذا با حضور پژوهشگران و اندیشمندان برگزار می‌شود.

دکتر سیدمحمدعلی رضوی افزود: این همایش در قالب محورهای تولید و فرآوری غذا، جامعه و دسترسی به غذا، مصرف و سلامت غذا، تاب‌آوری، ثبات و پایداری و با ارائه مقالات مرتبط با همین موضوعات آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این همایش به مدت یک روز برگزار می‌شود، اظهار کرد: بیش از ۱۴۰ مقاله به دبیرخانه علمی این همایش رسیده است که ۱۰۴ عنوان آن در قالب پوستر، سخنرانی و غیره ارائه می‌شود.

وی اظهارکرد: موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی با همکاری صنایع، نهادهای آموزشی و اجرایی با هدف تولید، گسترش و انتشار دانش، سیاست گذاری و ترویج سیاست های مبتنی بر قوانین، توسعه زیرساخت ها و تبادل دستاوردهای پژوهشی در حوزه امنیت و ایمنی غذا که در نهایت به ارتقاء سلامت جامعه منجر خواهد شد اقدام به برگزاری این همایش کرده است.

وی اظهار امیدواری کرد که با مشارکت گسترده متخصصان و اندیشمندان حوزه های مرتبط اعم از علوم کشاورزی، صنایع غذایی، بهداشت، پزشکی، مسوولان اجرایی و نمایندگان نهادهای قانونگذاری، دستاوردهای همایش به ارتقاء سلامت جامعه و مصرف کنندگان منجر شود.

۱۶ اکتبر مصادف با ۲۵ مهر ماه به نام روز جهانی غذا نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha