مصدومیت ناشی از گازگرفتگی سگ در مازندران ۲۵درصد افزایش یافت

ساری- ایرنا- مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: طی ۶ماهه امسال ۸۰ مصدوم ناشی از گازگرفتگی سگ برای بررسی صدمات و جراحات به پزشکی قانونی مراجعه کردندکه این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش داشت.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران، علی عباسی روز چهارشنبه با بیان اینکه که از این موارد ۵۸ نفر مرد و مابقی زن هستند، افزود: بیشترین سن مصدومین ناشی از گاز گرفتگی سگ بین ۴۱ تا ۵۰ سال با ۱۶ نفر و کمترین سن ۵۱ تا ۶۰ سال با ۹ نفر گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تصریح کرد: بر اساس آمار ارجاعی از مراکز استان بیشترین آمار گاز گرفتگی سگ مربوط به شهرستان‌های تنکابن با ۱۸، چالوس با ۱۱ و ساری، قائمشهر، آمل هر کدام با ۹مورد و کمترین آن مربوط به شهرستان‌های عباس آباد، کلاردشت و میاندرود هر کدام با یک مورد گزارش شده است.

طبق اعلام رسمی پارسال ۱۲۳ مصدوم ناشی از گاز گرفتگی سگ برای بررسی صدمات و جراحات به پزشکی قانونی مازندران مراجعه کردند که ۸۷ نفر مرد و ما بقی زن هستند.

به گزارش ایرنا، سالانه موارد زیادی حیوان گزیدگی در کشور گزارش می شود که بیشترین درصد موارد آن مربوط به سگ های ولگرد است و بیماری هاری یکی از مهم ترین پیامدهای ناشی از گزش سگ به شمار می رود و در صورت ابتلای افراد به این بیماری، مرگ بیمار حتمی است.

بیماری هاری، نوعی بیماری ویروسی است که از بزاق حیوان هار و محل گازگرفتگی وارد بدن شده و موجب مرگ می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha