۹۰ درصد زیرساخت‌های مکان‌یابی خودکار اورژانس در شاهرود فراهم شد

شاهرود - ایرنا - رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود گفت: زیرساخت‌های مکان‌یابی خودکار با استفاده از تجهیزات نوین، رایانه و دانش فنی کارشناسان اورژانس ۱۱۵، بیش از ۹۰ درصد آماده است.

زهره صالح نساج روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: استفاده از سامانه مکان‌یاب زمان برقراری تماس تلفنی با اورژانس در نخستین لحظه‌ها می‌تواند مکان دقیق بیمار را با ضریب دقت مناسب ۱۰۰ تا ۳۰۰ متری برای کارشناسان مرکز مشخص کند.

وی با بیان اینکه سامانه به‌روز می‌تواند کارشناسان اعزامی را با سرعت و دقت بیشتر به نشانی مورد نظر هدایت کند، افزود: به‌کارگیری این سامانه در شهر و جاده‌های بین راهی، شهری و روستایی، سرعت عمل بالا در راستای دستیابی به خدمات اورژانس پیش بیمارستانی را امکان‌پذیر کرده است.

به گفته وی، استفاده از سامانه هوشمند مکان‌یابی توانایی تشخیص بسیاری از مزاحمت‌های تلفنی برای مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی را نیز میسر کرده است.

ثبت یک‌هزار و ۱۸۰ مورد مزاحمت تلفنی

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود گفت: ۳۹ هزار و ۴۳۳ تماس تلفنی طی ۶ ماه نخست ۱۴۰۳ با اورژانس این شهرستان برقرار شد که یک‌هزار و ۱۸۰ مورد آن مزاحمت تلفنی بود.

به گزارش ایرنا، بررسی های آماری بیشتر تماس‌های مزاحمت اورژانس را توسط کودکان نشان می دهد، این در حالی است که هر تماس تلفنی با اورژانس به نفس و جان یک بیمار بستگی دارد، از این‌رو باید خانواده‌ها به فرزندان خود آموزش دهند تا بر اثر کنجکاوی و یا هر دلیل دیگری، با شماره‌های امدادی به ویژه اورژانس تماس نگیرند.

صالح نساج تصریح کرد: سال گذشته نیز برای نخستین بار در شاهرود سامانه‌ای برای کمک بهتر به ناشنوایان نیازمند به فوریت‌های پزشکی راه‌اندازی شد.

ویاظهار کرد: برای نوسازی و افزایش تعداد آمبولانس‌های این مرکز در شاهرود با پیگیری‌های لازم ۶ دستگاه آمبولانس جدید اضافه خواهد شد.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود از تعمیر و راه‌اندازی پنج دستگاه آمبولانس که طی پنج سال گذشته از کار افتاده بود، خبر داد و گفت: تاکنون ۲ دستگاه از آمبولانس‌های جدید تحویل این مرکز شده است.

به گزارش ایرنا، مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی شاهرود با ۱۷۴ کارشناس در ۱۶ پایگاه جاده‌ای، چهار پایگاه شهری، ۲ موتورلانس، پایگاه اورژانس هوایی با یک فروند بالگرد و ۳۰ دستگاه آمبولانس به هموطنان خدمات‌رسانی می‌کند.

همچنین یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با ۱۳ تخت و تجهیزات مناسب برای پوشش حوادث احتمالی پر تلفات و خدمات‌دهی به بیماران سرپایی در این مرکز آماده است.

براساس آمار، سالانه بیش از ۱۵ میلیون مسافر در مسیر اصلی محور تهران- مشهد و برعکس از استان سمنان تردد می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha