۱۶ هکتار زمین جدید برای طرح نهضت ملی مسکن استان مرکزی شناسایی شد

اراک - ایرنا - معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: ۱۴۶ هکتار اراضی به عنوان منابع جدید در استان شناسایی شد که ۱۶ هکتار آن برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن معرفی شده است.

«محمودرضا بختیاری» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این اراضی در ۶ ماه اول امسال شناسایی شد که ۱۶ هکتار آن برای طرح نهضت ملی مسکن، قابل اختصاص است تا به طرح‌های مصوب شهری، الحاق شود.

وی بیان کرد: برای ۱۰ خانواده شامل جانبازان ۲۵ درصد به بالا، خانواده معظم شهدا، آزادگان و فرزندان جانبازان بالای ۷۰ درصد، مسکن تامین شده و اراضی لازم برای تامین مسکن ۲۰۰ خانواده دیگر در شهرهای ساوه و خمین در مراحل آماده‌سازی و واگذاری قرار دارد.

معاون املاک وحقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی، در مورد واگذاری اراضی و واحد مسکونی در راستای تکلیف قانونی هم گفت: این معاونت در سال جاری توانست به ۴۲۹ نفر زمین واگذار کند و ۷۱۱ مورد ساماندهی عرصه مسکن مهر در سطح استان داشته باشد که ۲ و نیم برابر برنامه اجرایی سازمان ملی و مسکن است.

بختیاری افزود: همچنین در سال جاری، ۲۶ قطعه اراضی تصرفی در سطح استان شناسایی و با حکم قضایی رفع تصرف فوری شده است.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی اضافه کرد: در راستای دفاع از حقوق سازمان در مراجع قضایی و تعیین و تکلیف پرونده‌های حقوقی، ۱۳۴ پرونده مورد بررسی قرار گرفته است.

وی بیان داشت : یک‌هزار و ۲۱۰ هکتار اخذ سند و ۴۰۰ فقره اسناد تک برگی در نیمه نخست امسال در حوزه اخذ اسناد تحصیلی در محدوده و حریم شهر در استان مرکزی انجام شد.

۱۴۱ هزار نفر در طرح اقدام ملی مسکن در استان مرکزی ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۴۰ هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط شناسایی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha