۲۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۳۷
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85629587
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ردیابی سوسک سرخرطومی در ۲۷ هزار هکتار از نخیلات استان بوشهر آغاز شد

بوشهر- ایرنا- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: باتوجه به اهمیت موضوع مقابله با آفت قرنطینه‌ای سوسک سرخرطومی حنایی خرما ، رصد و پایش ۲۷ هزار هکتار از نخلستان‌های این استان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، کبری توکلی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس ردیابی‌های انجام شده تاکنون سوسک سر خرطومی حنایی خرما فقط در بخش شنبه و طسوج شهرستان دشتی مشاهده شده است.

وی افزود: با توجه به مخفی بودن مراحل زندگی این آفت در داخل تنه درخت، مهمترین راهکار مدیریت آن، پایش مداوم نخلستان‌ها است.

معاون بهبود تولیدات جهاد کشاورزی استان بوشهر یادآور شد: کنترل و مبارزه با آفت سوسک سر خرطومی حنایی خرما با انجام اقدامات به موقع و تشخیص زود هنگام در باغ‌های نخل امکان پذیر است.

وی رعایت ضوابط، بهداشت باغ و عدم نقل و انتقال غیرقانونی پاجوش و اندام‌های گیاهی از مناطق آلوده به مناطق سالم را یکی از عوامل مهم در کنترل این آفت ذکر کرد.

معاون بهبود تولیدات جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد:خودداری از انجام هرس در فصل گرما، ضدعفونی و پانسمان محل هرس و زخم و امحای بقایای هرس نخل آلوده از دیگر راهکارهای مقابله با گسترش این آفت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha