۲۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۲۱
کد خبر: 85629620
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چین: برای صرف‌نظر از زور در مورد تایوان تعهدی نداریم

تهران- ایرنا- دفتر امور تایوان چین پس از برگزاری رزمایش این کشور در اطراف تایوان، اعلام کرد پکن متعهد به صرف نظر از استفاده از زور در مورد این جزیره نیست.

به گزارش ایرنا به نقل از استریتس تایمز، چن بینهوا، سخنگوی دفتر امور تایوان چین امروز چهارشنبه در یک نشست خبری در پکن گفت: ما حاضریم با نهایت صمیمیت و تلاش برای چشم انداز اتحاد مجدد صلح آمیز تلاش کنیم.

درحالیکه پکن تایوان را بخشی از سرزمین اصلی چین می‌داند، چن بینهوا گفت: اما ما هرگز خود را متعهد به صرف نظر از استفاده از زور نخواهیم کرد.

این مقام چینی اظهار کرد که با این حال، هدف از استفاده از زور، برای مقابله با مداخله نیروهای خارجی (اشاره به ایالات متحده و متحدانش) و تعداد بسیار کمی از جدایی طلبان تایوان است، نه اکثریت قریب به اتفاق مردم تایوان.

چین روز دوشنبه با برگزاری یک رزمایش بزرگ در اطراف جزیره تایوان، تاکید کرد که این اقدام هشداری برای «اقدامات جدایی‌طلبانه» است. این رزمایش چهار روز پس از آن برگزار شد که ویلیام لای چینگ-ته رئیس دولت تایوان گفته بود که چین حق نمایندگی تایوان را ندارد و متعهد شد که در برابر «الحاق یا تجاوز» مقاومت کند.

سخنگوی دفتر امور تایوان چین در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: مهم نیست تایوان چقدر نیرو داشته باشد و چه تعداد سلاح به دست آورد، و مهم نیست که نیروهای خارجی مداخله کنند یا نه؛ اگر (تایوان) جرات ریسک کردن را داشته باشد، منجر به نابودی خود خواهد شد.

وی تصریح کرد: اقدامات ما برای دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی یک لحظه متوقف نخواهد شد.

تسای مینگ ین، مدیرکل دفتر امنیت ملی تایوان، پیش از این در گفت‌وگو با خبرنگاران در تایپه مدعی شد که رزمایش‌های چین با توجه به محکومیت‌های بین المللی به ویژه از سوی واشنگتن، نتیجه معکوس داشتند.

او همچنین ادعا کرد: مانور نظامی کمونیست‌های چینی تاثیر منفی ایجاد کرده، زیرا باعث حمایت بیشتر جامعه بین‌المللی از تایوان شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha