صف طولانی خرید سهام هپکو در روزهای پُر افت و خیز بورس

اراک - ایرنا - نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: سهام شرکت هپکو در روزهایی که بورس شرایط پُرافت و خیزی را تجربه می‌کند، با صف طولانی خرید روبرو است.

«سیدمحمد جمالیان» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو سال ۱۳۹۹ و با واگذاری به سازمان تامین اجتماعی مسیر رشد و پیشرفت را در پیش گرفت و با بازگشت به مدار تولید، پس از ۱۵سال به سوددهی رسیده است و این اخبار خوش از رونق تولید در هپکو اقبال فعالان بازار سرمایه و بورس از سهام این شرکت بیشتر از گذشته شده است.

وی با بیان اینکه، فعالان بازار سرمایه از سهام شرکت هپکو استقبال کرده‌اند، ادامه داد: به تولید نشستن هپکو پس از یک دهه رکود، اتفاق مبارکی از فعالان اقتصادی، معدن کاران، شهرداری‌ها و مشتریان را به خود جلب کرده و این امر ثبت سفارش و رشد تولید را به همراه دارد و در نتیجه رونق تولید در این مجموعه رشد سهام و صف خرید طولانی این صنعت بزرگ را رقم می‌زند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: هپکو یکی از کارخانه‌های خاص و بزرگ استان مرکزی است که روزهای پرچالشی را گذراند، اما در طول ۲ سال اخیر به عرصه تولید بازگشته و موفق به عقد قراردادهای خوب و حتی صادرات شده است و با رسیدن به شرایط سوددهی پس از ۱۵ سال عملا از حالت زیاندهی خارج شده است.

جمالیان افزود: اخبار خوب و بازگشت هپکو به تولید باعث شده است که فعالان بازار سرمایه و بورس برای خرید سهام این شرکت ترغیب شود به طوری که روز گذشته حجم معاملات " تپکو"؛ نماد بورسی شرکت هپکو (تعداد سهام خریداری‌شده و فروش‌رفته) معادلM ۲۸.۲۲۱ میلیون شد و ارزش معاملات این سهم بهB ۵۸.۶۵۸ میلیارد ریال رسید و ارزش بازار این سهم هم B به ۴۳.۸۹۱.۲۹۶ میلیارد ریال در سایت tsetmc اعلام شد.

وی بیان کرد: بر اساس این گزارش قیمت این سهم روز گذشته ۲.۰۶۶ ریال بود و آخرین معامله هم به قیمت ۲.۱۲۷ ریال انجام شد و عملا شاهد صف خرید سهام این شرکت در بازار بورس بودیم.

جمالیان اضافه کرد: با وجود این فراز و فرودهای بازار سرمایه و بورس در کشور، وضعیت سهام هپکو در شرایط خوبی قرار دارد و البته هپکو هنوز به ظرفیت واقعی خود در امر تولید نرسیده است و همچنان نیازمند حمایت و توجه است و باید با عقد قراردادهای داخلی و خارجی برای رونق آن همچنان تلاش کرد.

بیشتر بخوانید:

هپکو اراک برای اولین بار تجهیزات شرکت فولاد مبارکه اصفهان را تولید کرد

انعقاد ۶۰ هزار میلیارد ریال قرارداد در شرکت هپکو اراک

شرکت هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی در اراک تاسیس و از سال ۱۳۵۴ شروع به فعالیت کرد.

هپکو ۲۵ نوع ماشین آلات راه‌سازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می‌کند که هشت نوع از محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی چون ژاپن، آلمان و سوئد تولید می‌شود.

شرکت هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال ۱۳۸۵ به بخش خصوصی واگذار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha