عراقچی: کشورهای منطقه رژیم صهیونیستی را وادار به توقف جنگ‌افروزی کنند

امان-ایرنا- وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با پادشاه اردن گفت: کشورهای منطقه با همکاری، رژیم صهیونیستی را وادار به توقف نسل کشی و جنگ افروزی کنند

به گزارش خبرنگار اعزامی سیاست خارجی ایرنا، سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان امروز (چهارشنبه ۲۵مهرماه) با ملک عبدالله دوم پادشاه اردن دیدار و در خصوص مهمترین مسائل و تحولات منطقه‌ای تبادل نظر کرد.

در این دیدار وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تبیین دیدگاه جمهوری اسلامی ایران راجع به وضعیت امنیتی منطقه و تلاش‌های صورت گرفته از سوی جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از تشدید ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه غرب آسیا، بر ضرورت همکاری و همبستگی بیشتر کشورهای منطقه و جهان اسلام جهت وادارکردن رژیم صهیونیستی به توقف نسل‌کشی و جنگ افروزی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با ابراز نگرانی و اندوه شدید از وضعیت بسیار ناگوار مردم آواره غزه و لبنان که اکنون از امکانات اولیه برای ادامه زندگی نیز محروم شده‌اند، خواستار بسیج همه ظرفیت‌های کشورهای اسلامی جهت جمع‌آوری و ارسال کمک‌های انساندوستانه شد.

پادشاه اردن نیز ضمن ابراز نگرانی شدید از وضعیت جاری در منطقه و خطرات و عواقب جدی ناشی از گسترش دامنه منازعه و ناامنی بر همه کشورها، بر عزم اردن برای هرگونه مساعدت و مشارکت در ابتکارات و روندهای معطوف به حفظ ثبات و امنیت منطقه تاکید کرد.

طرفین همچنین بر اراده دو کشور برای توسعه روابط دوجانبه و استمرار رایزنی‌ها و مشورت‌ها در خصوص تحولات منطقه در راستای کمک به حفظ امنیت و ثبات در منطقه تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، عراقچی در راستای رایزنی‌های منطقه‌ای در خصوص آخرین تحولات غزه و لبنان و تلاش برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی به لبنان،‌ سوریه،‌ عربستان، قطر، عراق و عمان سفر و با مقامات ارشد آن کشورها به بحث و تبادل نظر پرداخت.

این هفتمین مقصد از سفر منطقه‌ای وزیر امور خارجه در راستای تداوم تلاش‌های دیپلماتیک ایران به منظور توقف جنگ غزه و لبنان در هفته‌های اخیر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha