۲۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۲۴
کد خبرنگار: 942
کد خبر: 85629693
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

جلوگیری از زمین‌خواری ۲ هزار میلیارد ریالی در جنگل‌های هیرکانی
عکس آرشیو است

گرگان- ایرنا- رییس کل دادگستری گلستان گفت: این نهاد با شناسایی به‌موقع بزه‌کاران، از دست‌اندازی به ۹۰ هزار مترمربع از زمین‌های دولتی جنگل هیرکانی در منطقه توسکستان گرگان با ارزش ۲ هزار میلیارد ریال جلوگیری کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از دادگستری گلستان، حیدر آسیابی اظهار کرد: چندی پیش فردی با ارائه دادخواست و زد و بند با یک کارشناس، مدعی مالکیت زمین ۹ هکتاری اردوگاه ماده ۱۶ از آنِ سازمان بهزیستی و اردوگاه دانش‌آموزی نشاط آموزش و پرورش استان در توسکستان گرگان شده بود.

وی بیان کرد: کسی که قرار بود انگاره کارشناسی درباره این زمین ها را ارائه دهد می‌خواست در ازای گرفتن پنج میلیارد ریال با نظریه کارشناسی غلط به روند به‌چنگ‌آوردن غیرقانونی این زمین‌ها کمک کند که با هوشیاری کارشناسان حفاظت و اطلاعات دادگستری استان گلستان، این نقشه ناکام ماند .

آسیابی افزود: با توجه به حساسیت این پرونده، کارشناسان حفاظت دادگستری به ارتباط کارشناس این پرونده با مدعی این زمین ها ، مشکوک شدند و همین شک کافی بود تا چند ماه به صورت شبانه‌روزی افراد دخیل این پرونده را پایش کنند و بالاخره با به دست آمدن شواهد و مدارک، این کارشناس بزه‎‌کار دستگیر شد .

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: برای این کارشناس بزه‎‌کار اعلام جرم شده و پرونده او در دادسرای مرکز استان در حال رسیدگی است.

جنگل‌های هیرکانی با مساحت ۲ میلیون و ۱۲۵ هزار هکتار که برخی دانشمندان قدمت آن را ۴۰ میلیون سال برآورد کرده اند؛ نمادی از فسیل‌های زنده‌ای محسوب می‌شود که از این عرصه‌های جنگلی منحصر به فرد واقع در ساحل جنوبی خزر، سهم استان مازندران ۵۳ درصد، گیلان ۲۶ درصد و گلستان ۲۱ درصد است.

این جنگل‌های با ارزش در شمال ایران از آستارا در گیلان تا گلیداغ در شرق گلستان به طول ۸۰۰ کیلومتر و با عرض ۲۰ تا ۷۰ کیلومتر گسترده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha