برترین‌های دومین رویداد ملی فناورانه بخش کشاورزی در چهارمحال وبختیاری معرفی شدند

شهرکرد - ایرنا - دومین رویداد ملی فناورانه کشاورزی دانش‌بنیان و بهره‌ور در کشاورزی روز چهارشنبه با معرفی سه ایده برتر به کار خود در چهارمحال و بختیاری پایان داد.

به گزارش ایرنا،ایده سنتز نانو کپسول اسانس مرزه از اعظم امیری، طراحی و تولید نانو بیوسنسور برای شناسایی سموم مواد غذایی و محصولات کشاورزی از سیده فاطمه احمدی و طراحی سامانه برآورد خسارات اقتصادی حرکات توده‌ای از صالح یوسفی به عنوان ایده‌های برتر دومین رویداد ملی فناورانه کشاورزی دانش بنیان و بهره ور شناخته شده‌اند.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری روز چهارشنبه در دومین رویداد ملی فناورانه بخش کشاورزی گفت:با وجود کاهش بیش از ۳۰ درصدی منابع پایه (آب و خاک) اما افزایش ضریب نفوذ دانش در بخش کشاورزی موجب افزایش ۳۰ درصدی تولید غذا در استان شده است.

حسین برزگر افزود: با وجود اینکه به بیش از ۸۵ درصد خودکفایی در حوزه امنیت غذایی دست یافته‌ایم اما هنوز در بخش تامین نهاده‌ها میزان وابستگی بیشتری وجود دارد.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای استفاده از دانش روز برای تولید نهاده‌ها، سرمایه‌گذاری شرکت‌های دانش‌بنیان در این بخش باید افزایش یابد که در دومین رویداد ملی فناورانه بخش کشاورزی برنامه‌ریزی لازم برای افزایش سرمایه‌گذاری در این بخش انجام شد.

سرپرست مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری گفت: دومین رویداد ملی فناورانه کشاورزی دانش بنیان همزمان با پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان تحقیقات آموزش وترویج کشاورزی با هدف حل چالش‌های پیش روی کشاورزی برگزار شد.

بیژن حقیقتی افزود: ۳۰ ایده به دبیرخانه دومین رویداد ملی فناورانه بخش کشاورزی ارسال شده که پس از بررسی سه ایده به عنوان ایده برتر برای رقابت کشوری از چهارمحال وبختیاری معرفی شد.

علی مرشدی معاون پژوهشی مرکز تحقیقات وآموزش کشاورزی ومنابع طبیعی چهارمحال و بختیاری گفت: در یک ماه گذشته ۳۰ ایده وپروژه دریافت و ۳۰ داروی انجام و در نهایت در مرحله اولیه رتبه بندی انجام شد که صاحبان هفت ایده اول دعوت شدند و از ایده‌های خود دفاع کردند.

به گزارش ایرنا، یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است. از مجموع اراضی این استان ۲۵۰ هزار هکتار معادل ۱۵ درصد سطح زیرکشت اراضی کشاورزی استان است و در حال حاضر ۶۷ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۹۵۹ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این استان فعال هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha