ساخت نیروگاه‌های خودتامین؛ راهکار حل مشکل انرژی صنایع

تهران- ایرنا- سرپرست هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) تاکید کرد: احداث نیروگاه‌های خود تامین برق توسط شرکت های فعال صنعت آلومینیوم، راهکاری برای تامین انرژی پایدار است.

به گزارش ایرنا از ایمیدرو، «محمد آقاجانلو» امروز (چهارشنبه) در نشست هم اندیشی با اعضای هیات مدیره سندیکای آلومینیوم افزود: احداث نیروگاه های برق معدن و صنایع معدنی از راهبردهای اساسی ایمیدرو است که اکنون شرکت های بزرگ در این برنامه، مشارکت دارند و تعدادی از این نیروگاه ها نیز در مدار تولید برق قرار گرفته اند.

وی گفت: در زمینه تامین برق و گاز وضعیت مطلوبی را شاهد نیستیم و برای حل این موضوع و با مشارکت شرکت ها، باید بخشی از سرمایه گذاری ها را به سمت احداث نیروگاه هدایت کرد و از معافیت و مشوق های مالیاتی بهره برد.

آقاجانلو ادامه‌داد: صنایع انرژی‌بر با هماهنگی وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت نیرو مکلفند دست‌کم یک‌هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر و پاک تا پایان سال ۱۴۰۴ از محل منابع داخلی احداث کنند.

سرپرست ایمیدرو با بیان اینکه تحقق اهداف معدن و صنایع معدنی در برنامه هفتم پیشرفت از جمله اولویت های ایمیدرو محسوب می شود، عنوان‌کرد: در صنعت آلومینیوم نسبت تولید به ظرفیت پایین است و برای تحقق اهداف چشم انداز باید پروژه هایی با پیشرفت فیزیکی بالا را تکمیل و به بهره برداری رساند.

آقاجانلو با تاکید بر پیگیری مشکلات موجود در صنعت آلومینیوم، اعلام کرد: سندیکا پیشنهادات خود را در خصوص مسائل مرتبط با کف عرضه شمش آلومینیوم و راهکارهای تامین ارز اعلام کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha