اسلام‌آباد خواستار مسوولیت‌پذیری جامعه جهانی برای برقراری آتش‌بس در غزه شد

اسلام‌آباد- ایرنا- نخست وزیر پاکستان در نشست پایانی روسای دولت‌های کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، مسئولیت پذیری جامعه جهانی برای برقراری فوری آتش‌بس در غزه را خواستار شد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا از سالن اجتماعات جناح، محل برگزاری بیست و سومین نشست روسای دولت‌های سازمان شانگهای در اسلام‌آباد، محمد شهباز شریف با قدردانی از حضور هیات‌های بلندپایه کشورهای عضو در نشست اسلام‌آباد بر لزوم نقش‌آفرینی جامعه بین‌المللی برای تحقق آرمان‌های ملت فلسطین تاکید کرد.

نخست وزیر پاکستان همچنین اقدامات قهری یکجانبه و سیاست های جانبدارانه را مغایر با اصول حقوق بین الملل دانست‌.

وی با محکوم کردن تداوم جنایات اسرائیل در غزه، افزود: امروز فلسطینیان نسل‌کشی را تجربه می‌کنند لذا جامعه جهانی باید هرچه سریعتر برقراری فوری آتش بس را تضمین کند.

نخست وزیر پاکستان تاکید کرد: ما نمی‌توانیم نسل‌کشی در غزه را نادیده بگیریم و مطالبه ما تشکیل یک کشور آزاد و مستقل براساس حق مشروع فلسطینیان است.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر عزم پاکستان برای حمایت از ابتکارات اتصال محور سازمان همکاری شانگهای، گفت: نشست سازمان همکاری شانگهای بر تعهد اعضای خود برای ایجاد آینده ای بهتر و پایدار برای نسل‌های بعدی تاکید کرد.

شهباز شریف از کشورهای عضو خواست که همکاری فی مابین را بر اختلافات سیاسی ترجیح داده، برای رسیدگی به چالش‌های مشترک همکاری کنند و دست به دست هم دهند تا اطمینان حاصل شود که سازمان همکاری شانگهای به عنوان چراغ راه ثبات و توسعه برای منافع متقابل مردم منطقه باقی می‌ماند.

وی افزود: پروژه های شاخص مانند ابتکار کمربند و جاده، راهگذر اقتصادی چین و پاکستان و راهگذر حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب باید با تمرکز بر توسعه زیرساخت های جاده ای، ریلی و دیجیتالی گسترش یابد که این امر یکپارچگی و همکاری را در سراسر منطقه افزایش می‌دهد.

اسلام‌آباد در اجلاس شانگهای جنایات اسرائیل را محکوم کرد و خواهان آتش‌بس شد

بیست و سومین نشست روسای دولت‌های کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای امروز با امضای سند مشترک و صدور بیانیه مشترک کشورهای عضو در اسلام‌آباد بکار خود پایان داد.

در نشست اسلام‌آباد ریاست شورای نخست وزیران سازمان همکاری شانگهای (روسای دولت‌های عضو) به فدراسیون روسیه واگذار شد.

سید محمد اتابک وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) ریاست هیات جمهوری اسلامی ایران را در اجلاس سازمان همکاری شانگهای برعهده داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha