مدیرکل آموزش و پرورش کرمان: درصورت ترک‌تحصیل دانش‌آموز بدلیل فقر، مدیر مدرسه برکنار می‌شود

جیرفت - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مدیران مدارسی که دانش آموزان آنها به دلیل فقر مالی ترک تحصیل کنند بدون شک برکنار می شوند.

به گزارش ایرنا رضا رضایی عصر چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش شهرستان جیرفت اظهار کرد: دانش آموز نباید تحت هیچ شرایطی به دلیل نداشتن پول ترک تحصیل کند چراکه در مواردی هزینه های دانش آموز و حتی پول کتاب آنها هم تامین شده است.

وی با تاکید بر ایجاد فضای آموزشی امن اضافه کرد: استفاده از بخاری نفتی در هیچ جای استان حتی در مناطق عشایری مجاز نیست چراکه با مراجعه به اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، سیستم گرمایشی مورد نیاز تامین می شود.

وی با اشاره به بدهی برخی مدارس به دستگاه های خدماتی افزود: مدیر مدرسه باید توجیه شود تا وقتی تسویه حسابی صورت نگرفته است مسوولیت را تحویل نگیرد اما باز هم کمک می کنیم که بدهی های گذشته رفع شود.

رضایی با تاکید بر اینکه نباید به هیچ عنوان آب، برق و گاز مدرسه‌ای قطع شود ادامه داد: نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس باید ۱۰۰ درصد فضای آموزشی را تکمیل کرده و سپس تحویل آموزش و پرورش دهد.

وی اضافه کرد: تانکر ذخیره آب برای مدارسی که در شهرستان جیرفت مشکل آب دارند تامین می شود.

وی گفت: باید خانواده ها را برای کاهش مسائل اجتماعی توانمند کنیم در نتیجه به همان میزان آسیب های اجتماعی در میان دانش آموزان هم کاهش می یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان ادامه داد: در این استان ۶ هزار و ۲۰ کد مدرسه، بیش از ۸۰۰ هزار دانش آمو و ۴۵ هزار معلم وجود دارد و ۶۰ هزار دانش آموز نیز در جیرفت مشغول به تحصیل هستند.

ترک تحصیل دانش آموزان کرمانی به دلیل فقر مالی، موجب برکناری مدیر مدرسه می‌شود
احمد بلندنظر سمت چپ

مدارسی که ۱۵ سال پول آب نداده‌اند
فرماندار شهرستان جیرفت هم در این نشست با اشاره به تعداد بالای مدارس فرسوده در بخش اسماعیلی افزود: سال گذشته در فصل بارندگی سه روز مدارس این بخش به منظور پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی برای دانش آموزان تعطیل شد.

احمد بلندنظر با بیان اینکه مدیران مدارس قبل از جابجایی و رفتن باید حساب خود را تسویه کنند ادامه داد: مدارسی در شهرستان ۱۰ تا ۱۵ سال هزینه آب را پرداخت نکرده اند.

فرماندار شهرستان جیرفت تصریح کرد: ۶۰ درصد مدارس در روستاهای شهرستان نیز رایانه و دستگاه فتوکپی ندارند.

رییس آموزش و پرورش شهرستان جیرفت هم در این نشست گفت: شرایط شهرستان به دلیل جمعیت زیاد و پراکندگی گسترده‌ با دیگر مناطق استان تفاوت دارد.

سید ایوب حسینی با اشاره به برخی از موفقیت ها در حوزه آموزش و پرورش جیرفت افزود: برگزاری آزمون برای ۸۳ هزار نفر، ایجاد ۱۲۶ پایگاه اوقات فراغت تابستانی، اهدای سه هزار و۶۱ مورد تسهیلات به ارزش ۳۸۰ میلیارد ریال به کارکنان آموزش و پرورش، قبولی ۱۰۰ نفر در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و علوم قضایی از جمله فعالیت ها و موفقیت های این حوزه بوده است.

کمبود شدید سیستم سرمایشی مدارس در جیرفت گرمسیر

معاون پشتیبانی اداره آموزش و پرورش جیرفت هم در این نشست گفت: مدارس ما در زمینه سیستم های سرمایشی با کمبود شدید مواجه هستند و در زمینه تجهیزاتی همچون آبسردکن، رایانه و دستگاه فتوکپی کمبودهایی وجود دارد.

محمدحسن بهروز افزود: در بخش اسماعیلی اقدامات خوبی صورت گرفته و حدود ۱۱ طرح تکمیل، بهره برداری یا مراحل ساخت آن آغاز شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته احداث ۲ واحد آموزشی در شهرستان جیرفت مصوب شد که اعتبارات در اختیار نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس است و چنانچه کمک می شد و بخشی در اختیار ادارات قرار می گرفت بسیاری از مشکلات رفع می شد.

معاون پشتیبانی اداره آموزش و پرورش جیرفت ادامه داد: ۲۲۰ میلیارد ریال تفاهم نامه سال گذشته در حوزه تعمیر و تجهیز مدارس اجرایی نشد بنابراین همه نیاز از خیرین تامین شد.

بهروز با بیان اینکه جیرفت سهمی از آبسردکن های تهیه شده نداشت یادآور شد: در پرداخت هزینه های آب‌ و برق مشکلاتی داریم و اکنون مدرسه‌ای داریم که ۵۰۰ میلیون ریال فیش آب برای آن صادر شده است.

علیرضا مقبلی رییس شبکه بهداشت جیرفت هم در این نشست با اشاره به مشکل سرویس بهداشتی در ۱۸ مدرسه گفت: ۳۸ مدرسه مشکل آب آشامیدنی و نیاز به تامین تانکر برای ذخیره آب در آنها وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha