۲۵ مهر ۱۴۰۳، ۲۰:۳۱
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85630266
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نماینده پارلمان آلمان: طرح پیروزی زلنسکی طرحی برای شروع جنگ جهانی است

تهران-ایرنا- نماینده پارلمان آلمان با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس، طرح پیروزی زلنسکی را طرحی برای شروع جنگ جهانی ارزیابی کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، «سئویم داگدلن»، نماینده بوندستاگ پارلمان آلمان و عضو حزب واگن‌کنشت (BSW) گفت: طرح پیروزی ارائه شده توسط ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برای حل مناقشه اوکراین، در واقع طرحی برای جنگ جهانی است.

داگدلن با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس گفت: «طرح پیروزی زلنسکی یک طرح جنگ جهانی است. قرار است همه چیز برای مشارکت مستقیم ناتو و آلمان در جنگ اوکراین انجام شود. دولت آلمان باید طرح این قمارباز را رد کند.»

به گزارش ایرنا، روسیه روز چهارشنبه طرح پیروزی ارائه شده توسط ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین را محکوم کرد و گفت که او تلاش می‌کند ناتو را به درگیری مستقیم با مسکو سوق دهد.

زلنسکی در سخنرانی خود از متحدانش خواست تا گام‌های فوری برای تقویت کی‌یف در یک لحظه مخاطره آمیز در تلاش برای پایان دادن به درگیری با روسیه در سال آینده بردارند.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه به خبرنگاران گفت: طرحی که زلنسکی ارائه کرد، به فاجعه‌ای برای مردم اوکراین منجر خواهد شد.

زاخارووا با بیان اینکه زلنسکی نمی تواند به شرکای غربی خود تکیه کند، گفت: «او ناتو را به درگیری مستقیم با کشور ما سوق می دهد.»

زاخارووا ادامه داد: « زلنسکی اگر نداند می‌توانم به او بگویم که شرکای کی‌یف قبلاً نشان داده‌اند که اوکراین را در معماری امنیتی خود چگونه می‌بینند: آنها اوکراین را در تابوت و شهروندان اوکراینی را نیز در قبر می‌بینند.»

روسیه مدت هاست غرب را به سوء استفاده از اوکراین برای راه اندازی جنگ نیابتی علیه مسکو متهم می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha