اجرای فاز دوم خط تقویت گاز شمال استان اردبیل تسریع شد

اردبیل - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز اردبیل اعلام کرد: فاز دوم خط تقویت گازرسانی به شمال استان، از شهرستان پارس‌آباد تا گلخانه‌های این شهرستان به طول ۲۶ کیلومتر در حال اجراست و طی یک تا ۲ ماه آینده افتتاح خواهد شد.

سیدسعید سیدمتین روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: خط دوم انتقال گاز به استان اردبیل با نام "چلوند به اردبیل" از مبداء منطقه چلوند استان گیلان تا انزاب اردبیل با امتداد ۵۵ کیلومتر در حال اجراست و پیشرفت فیزیکی آن به ۸۰ درصد رسیده است.

وی افزود: همزمان با اجرای آن پروژه مهم، خط تقویت گازرسانی به شمال استان اردبیل نیز در چهار فاز تعریف شده که به طور کلی حدود ۲۰۰ کیلومتر امتداد خواهد داشت و هدف از این طرح مهم، تقویت و تامین گاز صنایع و گلخانه‌های شمال استان و جلوگیری از ناترازی و افت فشار گاز است.

وی در تشریح فازهای خط تقویت گاز شمال استان اردبیل تصریح کرد: مرحله نخست این خط از سه‌راهی نیروگاه اردبیل تا شهرستان گرمی را شامل می‌شود که ۸۰ کیلومتر امتداد دارد و برای اجرای آن، یک هزار و ۴۱۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و پروژه به طور کامل تکمیل و افتتاح شده است.

سیدمتین ادامه داد: مرحله دوم خط تقویتی گازرسانی به شمال استان از شهرستان پارس‌آباد تا گلخانه‌های آن شهرستان را در بر می‌گیرد که ۲۶ کیلومتر امتداد دارد و پروژه از پیشرفت فیزیکی بالایی برخوردار است و طی یک تا ۲ ماه آینده تکمیل خواهد شد.

او گفت: مرحله سوم خط تقویت گاز نیز از شهرستان گرمی تا شهرستان پارس‌آباد را شامل می‌شود که حدود ۶۳ کیلومتر با لوله ۱۶ اینچی اجرا خواهد شد و این مرحله از خط تقویتی در انتظار ابلاغ دستور برای اجراست.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل اظهار کرد: مرحله چهارم خط تقویتی شمال استان هم با ۲۵ کیلومتر و اجرای لوله ۱۶ اینچی و پوشش گلخانه تا اصلاندوز مغان در مرحله طراحی و پیمان سپاری است.

سیدمتین افزود: در حال حاضر میزان گاز ورودی به استان روزانه بیش از ۱۱ میلیون متر مکعب است و با بهره‌برداری از خط دوم گاز طبیعی چلوند به اردبیل، ظرفیت گازرسانی به استان به بیش از ۲۵ میلیون متر مکعب در روز افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایرنا ، مجموع مشترکان گاز در استان اردبیل در بخش‌های خانگی، تجاری و صنعتی بیش از ۵۵۵ هزار و ۶۶۲ مشترک و شمار مشترکان صنعتی مستقل و بزرگ یک هزار و ۸۰۵ مشترک است و یکی از بزرگترین گلخانه‌های تولید محصولات کشاورزی به وسعت ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار در شمال استان اردبیل در حال تکمیل شدن است.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده و بخش‌های مرکزی و جنوبی آن سردسیر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha