مشارکت بیش از یک میلیون نفر در برنامه های ورزش همگانی آذربایجان غربی

ارومیه- ایرنا- مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: در سال جاری بیش از یک میلیون نفر در برنامه های مختلف ورزش همگانی استان مشارکت داشته اند که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود.

سجاد بیرامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این برنامه ها در قالب های مختلف پیاده روی های خانوادگی در محیطی شاد و در صبح روزهای تعطیل، کوهنوری و طبیعت گردی و جشنواره های عمومی همگانی با بنیان ورزشی در شهرستان های مختلف آذربایجان غربی برگزار و در موارد متعددی به علت استقبال خوب، از شبکه های سیما نیز پخش شد.

وی اضافه کرد: در سه سال گذشته نیز برنامه های متعدد در حوزه ورزش همگانی در آذربایجان غربی داشتیم که تعداد آنها به بیش از یک هزار و ۶۰۰ مورد می رسد.

وی اظهار کرد: با توجه به این آمار، در هر روز بیش از یک برنامه ورزش همگانی به طور متوسط در آذربایجان غربی اجرایی شده که فعالیت گسترده در این بخش را می رساند.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی ادامه داد: از این برنامه ها، ۴۲۸ مورد برنامه پیاده روی خانوادگی و ۳۳۷ مورد همایش کوهنوردی و طبیعت گردی بود که با استقبال قابل توجه مردم شهرستان های مختلف استان مواجه شد.

بیرامی گفت: همچنین در سه سال گذشته، ۲۹۵ جشنواره عمومی همگانی و ۲۰۴ کارگاه آموزشی در حوزه ورزش همگانی در آذربایجان غربی به اجرا درآمد.

وی با اشاره به اینکه ۵۱ هیات ورزشی در مرکز آذربایجان غربی فعال است، افزود: همچنین ۹۰۰ هیات ورزشی در شهرستان های ۲۰ گانه این استان مشغول فعالیت در رشته های مختلف ورزشی هستند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰هزار نفر در هیات‌های ورزشی استان فعالیت دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی اظهار کرد: همچنین یک هزار باشگاه ورزشی در استان فعال هستند که علاوه بر اشتغالزایی سهم بسزایی در رشد و پیشرفت ورزش استان ایفا می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha