شهرکرد میزبان شانزدهمین جشنواره جهادگران علم و فناوری است

شهرکرد- ایرنا- مسوول سازمان بسیج علمی پژوهشی سپاه قمربنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری از برگزاری شانزدهمین جشنواره جهادگران علم و فناوری در استان خبر داد و گفت: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره تا هفتم آبان‌ماه ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، محمد جواد تجویدی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: فراخوان ایده و طرح‌های نوآورانه برای شرکت در این جشنواره منتشر شده است که با حمایت‌های ویژه مادی و معنوی بسیج علمی پژوهشی همراه خواهد بود.

وی گفت: شانزدهمین جشنواره جهادگران علم و فناوری با همت سازمان بسیج علمی پژوهشی و با همکاری پارک علم و فناوری، دستگاه‌ها و سازمان‌ها و مراکز آموزش عالی استان و با هدف امیدآفرینی و خودباوری به‌ خصوص در بین جوانان، شناسایی و ارائه استعدادها و ظرفیت‌های نخبگی استان و احصای مشکلات و موانع پیش روی حرکت دانش بنیانی استان و پیگیری و رفع موانع در ۲ بخش برگزار می‌شود.

به گفته وی، فراخوان طرح‌ها، ابداعات، اختراعات، ایده‌های فناورانه با موضوع صنعت، دانشگاه، تولید دانش بنیان، کارآفرینی با اولویت مساله‌محوری و فراخوان محصولات و اختراعات و دستاوردهای علمی اشخاص حقیقی و حقوقی مراکز علمی دانشگاهی، آموزشکده‌ها، مدارس، شرکت‌های دانش بنیان، مراکز علمی تحقیقاتی، ارگان‌ها و ادارات در بخش نمایشگاهی از بخش‌های این جشنواره است.

وی افزود: در این جشنواره از سرآمدان علم و فناوری و الگوساز در بین همه افراد جامعه به خصوص جوانان تجلیل می‌شود.

مسوول سازمان بسیج علمی پژوهشی سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری گفت: علاقه‌مندان برای ارسال می‌توانند وارد سامانه http://jahadgaran.chbstp.ir شده و پس از ثبت‌نام در سامانه فرم تکمیل شده را به ادمین کانال fanjuya در بستر پیامرسان ایتا ارسال کنند.

وی اظهار داشت: به تمام کسانی که ایده، طرح، اختراع آنها در جشنواره پذیرش شود گواهی حضور در جشنواره اهدا و به صاحبان سه ایده برتر و سه اختراع برتر جوایز نفیس نقدی پرداخت می‌شود و تمام طرح‌ها، ایده‌ها، اختراعات توسط هیات داوران و کارگروه‌های تخصصی بررسی می‌شود.

به گفته تجویدی، به ۳۵طرح، ایده، اختراع جهت تکمیل و ارائه نمونه آزمایشگاهی بین ۱۰تا۱۵۰میلیون ریال به صورت بلاعوض به عنوان حمایت مادی پرداخت می‌شود.

مسوول سازمان بسیج علمی پژوهشی سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری افزود: طرح‌های برتر برای حمایت به سازمان بسیج کشور ارسال و پس از ارزیابی با توجه به سطح بندی انجام شده بین ۱۰۰میلیون تا یک‌میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.

تجویدی گفت: اختراعاتی که به مرحله سرمایه‌گذاری رسیده باشند سازمان بسیج علمی پژوهشی تا سقف ۲۰۰میلیارد ریال به صورت مشارکت در سود حمایت می‌کند.

وی با اشاره به فعال شدن شرکت پیشگامان توسعه فرایند علم و دانش وابسته به بنیاد تعاون بسیج استان افزود:این شرکت در راستای حمایت از نوآوران و کمک به زیست‌بوم علمی کشور فعال شده است.

تجویدی افزود: حمایت از ایده‌های نوآورانه، حل مسائل فناورانه اولویت‌دار و ایجاد ایده‌های فناوری جدید و هم‌افزایی و بسیج از اهداف این شرکت است.

وی گفت: در این مرکز از شرکت‌هایی که طرح و ایده دارند و درصدد ساخت نمونه و محصول آزمایشگاهی هستند، با پرداخت تسهیلات حمایت می‌شود.

وی کمک به حل مشکلات صنعت در حوزه دانشی و نیز واردات قطعات مورد نیاز کشور در صنعت را از دیگر خدمات شرکت پیشگامان توسعه فرایند علم و دانش بسیج عنوان کرد و گفت: این شرکت از افراد و گروه‌هایی که در اختیار دارد کمک می‌گیرد تا مشکلات این واحدها رفع شود.

تجویدی افزود: تمامی صاحبان شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید انبوه محصول و یا افرادی که در پی ثبت شرکت دانش‌بنیان و نیازمند تسهیلات هستند، می‌توانند با مراجعه به سامانه شرکت پیشگامان توسعه فرایند دانش به نشانی pishgamanhub.com درخواست خود را ثبت کنند.

به گزارش ایرنا، در سال گذشته ۱۳۰ طرح به پانزدهمین جشنواره ارسال شد که ۷۵ طرح پذیرش و سه طرح برتر انتخاب شدند و ۴۵ طرح مورد حمایت مادی و معنوی قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha