معاون عمرانی استاندار ایلام: طرح جامع شهر توحید شهرستان هلیلان بررسی شد

ایلام - ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام از بررسی طرح جامع شهر توحید شهرستان هلیلان خبر داد و گفت: ۹۰ هکتار زمین برای سرانه توسعه شهری این شهر به تصویب رسید.

به گزارش ایرنا، "سعید هژبری" روز پنج شنبه در جلسه بررسی طرح جامع شهر توحید از توابع شهرستان هلیلان در کمیسیون ماده پنج، اظهار کرد: با بررسی و تجزیه و تحلیل روند رشد جمعیتی سال‌های قبل، میزان نرخ رشد جمعیت برای شهر توحید چهار درصد و جمعیت شهر توحید در افق ۱۴۱۵ معادل ۸۱۶۹ نفر پیش بینی شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام افزود: برای تأمین سرانه‌های استاندارد شهری، میزان ۹۰ هکتار توسعه شهری شامل ۴۶ هکتار مربوط به تأمین سرانه‌های استاندارد خدماتی از جمله فضاهای آموزشی، فضای سبز و کاربری‌های صنعتی مصوب شد.

هژبری تأکید کرد: یکی از الزامات مهم در طراحی و تصویب طرح جامع شهر توحید ایجاد محدوده هندسی منظم و اتصال شهر توحید به کهره است.

معاون عمرانی استاندار ایلام: طرح جامع شهر توحید شهرستان هلیلان بررسی شد

ضرب الاجل یک هفته‌ای برای بازنگری طرح ترافیک پارک کودک ایلام

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام همچنین در جلسه شورای ترافیک این استان، ضمن تذکر به دستگاه‌های خدمت‌رسان و متولی ترافیک درون شهری، تاکید کرد: هرگونه طرح جدید یا تغییر در طرح ترافیکی موجود بایستی مبتنی بر مطالعه و داده‌های ترافیکی، اجرای الزامات زیرساختی طرح، هماهنگی، نظارت پلیس راهور و اطلاع رسانی به مردم باید باشد.

وی افزود: در غیر این صورت نه تنها نتیجه مطلوب ترافیکی حاصل نمی‌شود بلکه موجب سرگردانی و نارضایتی مردم نیز خواهد شد.

هژبری ضمن تقدیر از احساس مسئولیت شهروندان و مشارکت آنان در حوزه خدمات شهری، گفت: ظرف مدت یک هفته مدیران دستگاه‌های متولی و اعضای کارگروه تخصصی ترافیک، نسبت به بازنگری در طرح ترافیک اجرا شده اقدام و مراتب را جهت تصمیم گیری نهایی به شورای ترافیک استان منعکس کرده و شورای ترافیک استان نیز طی یک جلسه فوق العاده و عاجل اقدام کنند.

ضرورت انجام مطالعات جامع مهار آب‌های مرزی با توجه به قوانین ملی و بین‌المللی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام در کارگروه سازگاری با کم آبی، تصریح کرد: باید مطالعه جامعی برای مهار آب‌های مرزی با توجه به قوانین ملی و بین‌المللی داشته باشیم تا بتوانیم به درستی از این ثروت ملی استفاده و حفاظت کنیم.

معاون عمرانی استاندار ایلام: طرح جامع شهر توحید شهرستان هلیلان بررسی شد

وی با بیان اینکه استان ایلام دارای ۹ رودخانه مرزی است، خاطرنشان کرد: نمونه موفق مهار آب‌های مرزی انجام سامانه گرمسیری است که هم اکنون از محل این آب، ۵۶ درصد سد کنجانچم پر شده و چهار هزار هکتار از مزارع استان در حال آبیاری است که تا پایان سال به ۱۲ هزار هکتار خواهد رسید.

هژبری گفت: ۹۳.۶ درصد آب تولیدی استان ایلام در حوزه کشاورزی صرف می‌شود که در این خصوص جهاد کشاورزی در راستای افزایش بهره‌وری باید برای امسال برنامه‌های اجرایی از قبیل توسعه آبرسانی صنعتی، تغییر الگوی کشت، آموزش، بهبود کانال‌ها و مسیرهای آبرسانی و غیره ارائه و انجام دهد و با توجه به ظرفیت موجود در استان باید درصد صنعتی سازی ما در حوزه جهاد کشاورزی بالا برود.

هژبری نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌ها را در راستای احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی حائز اهمیت دانست و گفت: در شورای اشتغال و برنامه‌ریزی استان و کمیته بررسی موانع تولید، موضوع اعطای تسهیلات مناسب به دارندگان چاه جهت نصب کنتور هوشمند طرح و پیگیری شود.

وی هدف از برنامه سازگاری با کم آبی را محدود کردن کشاورزان ندانست و گفت: این برنامه‌ها در راستای افزایش بهره‌وری و حفاظت از منابع خاکی و آبی کشور که ثروتی متعلق به همه نسل‌هاست تدوین و عملیاتی می‌شود که جا دارد هر یک از اعضا در راستای حوزه عملیاتی خود برنامه‌هایشان را به خوبی اجرا کنند.

استان ایلام با ۲۰ هزار و ۱۳۳ کیلیومتر مربع هم اکنون دارای ۶۱۷ هزار نفر جمعیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha