۲۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۵۶
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85630779
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشکل کمبود معلم در استان زنجان رفع شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: امسال با وجود اینکه تعداد قابل توجهی از معلمان استان بازنشسته شدند اما از نظر تامین نیروی انسانی با مشکل کمبود معلم مواجه نشدیم و هیچ کلاس درسی بدون معلم نماند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اسماعیلی روز پنجشنبه در گردهمایی نومعلمان و دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان استان، افزود: امسال با احتساب ورودی های جدید از دانشگاه فرهنگیان و آزمون استخدامی با تفاضل مثبت ۶۰۰ نفری در آمار نیروی انسانی آموزش و پرورش استان مواجه هستیم.

وی ادامه داد: جمعیت کارکنان آموزش و پرورش استان از ۱۴ هزار و ۶۰۰ نفر سال گذشته به ۱۵ هزار و ۳۱۷ نفر افزایش‌ یافته است.

اسماعیلی با بیان اینکه طی سه سال گذشته بیشترین حجم نیروی ورودی به آموزش و پرورش را شاهد بودیم، اظهار داشت: متاسفانه پیش از این نگاه متفاوتی به حوزه تامین نیرو در آموزش و پرورش وجود داشت و در برخی سال ها مجموع ورودی ها به دانشگاه فرهنگیان در کل کشور به سه - چهار هزار نفر کاهش یافت.

وی افزود: در چند سال اخیر رشد ویژه ای در جذب دانشجو معلمان را شاهد هستیم که این مهم زمینه ساز رفع مشکل کمبود معلم است.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در سال تحصیلی جدید بالغ بر ۲۲۹ هزار دانش‌آموز زنجانی در مدارس این استان حضور یافتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود معلمان را از مهمترین گروه های مرجع در جامعه برشمرد و اظهار داشت: معلمان با تعلیم و تربیت دانش آموزان، منشا اصلی تحول در جامعه هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha