بورل: ضرب‌الاجل آمریکا برای اسرائیل طولانی است/ هشدار درباره مزمن شدن بحران انسانی در غزه

لندن – ایرنا – مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ابراز نگرانی درباره آمار بالای تلفات غیرنظامی و مزمن شدن بحران انسانی در غزه هشدار داد که یک‌ماه مهلت تعیین شده از سوی ایالات متحده به رژیم صهیونیستی درباره بهبود امدادرسانی به فلسطینی‌ها در قیاس با سرعت کشتار مردم این منطقه طولانی است.

به گزارش ایرنا، جوسپ بورل روز پنجشنبه در استانه برگزاری نشست سران اتحادیه اروپا در بروکسل (شورای اروپا)، به خبرنگاران گفت: آنچه در خاورمیانه رخ می‌دهد فاجعه است. بحران انسانی در این منطقه مزمن شده است. ۱۸ هزار کودک بی‌سرپرست، ۲۰ درصد جمعیت لبنان آواره و ۴۰۰ هزار کودک فقط در لبنان مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

وی افزود: بار دیگر به یونیفل (نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان) حمله شده است و امیدوارم که شورا حملات به نیروهای یونیفل را قویا محکوم کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: آنچه شاهد هستیم مزمن شدن بحران انسانی است. آمریکا به اسرائیل اعلام کرده که امدادرسانی به غزه را افزایش دهد اما برای این کار یک ماه مهلت تعیین کرده‌ است. یک ماه تاخیر در قیاس با سرعت کشتار مردم (در غزه و لبنان) خیلی زیاد است.

بورل همچنین ابراز امیدواری کرد که سران اتحادیه اروپا، حملات رژیم صهیونیستی علیه جایگاه سازمان ملل متحد را جدی بگیرند.

او با بیان اینکه جایگاه سازمان ملل متحد از سوی اسرائیل مورد حمله قرار گرفته است، افزود: آنتونیو گوترش (دبیرکل سازمان ملل) ضد یهود توصیف شده؛ آنروا (آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی) یک سازمان تروریستی اعلام و از فعالیت در سرزمین‌های اسرائیل (فلسطین اشغالی) منع شده است.

وی ادامه داد: نیروهای سازمان ملل متحد مورد حمله قرار گرفته‌ و به آن‌ها گفته شده است که پایگاه‌های خود را ترک کنند. نظام سازمان ملل متحد در یک کلام مورد حمله قرار گرفته است و ما این وضعیت را برنمی‌تابیم.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که بر اثر آن، افزون بر ویرانی‌های عظیم و قحطی مرگبار، بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده‌اند.

این رژیم پس از تبدیل نوار غزه به یک ویرانه، حملات گسترده‌ای را علیه مناطق مختلف جنوب لبنان و نیروهای حافظ صلح‌ سازمان ملل متحد آغاز کرده که با محکومیت جهانی مواجه شده است.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری درباره ضرورت جلوگیری از نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه همچنان به جنایات خود در این منطقه ادامه می‌دهد.

سران اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس روز گذشته با صدور بیانیه‌ای در پایان نخستین نشست مشترک خود، جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان را محکوم کرده و برقراری آتش‌بس فوری را در این مناطق خواستار شدند.

بر اساس برنامه اعلام شده، تحولات خاورمیانه در راس دستور کار نشست شورای اروپا قرار دارد که امروز و فردا (جمعه) در بروکسل برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha