معاون استاندار آذربایجان‌غربی: رعایت استاندارد مهمترین لازمه حضور در بازارهای جهانی است

ارومیه- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی گفت: واحدهای تولیدی استان باید توجه داشته باشند که اگر خواهان جایگاه در بازارهای جهانی هستند، باید استانداردها را رعایت کرده و کیفیت کار خود را هر روز بالاتر ببرند.

به گزارش ایرنا جواد کرمی روز پنجشنبه در همایش روز جهانی استاندارد در ارومیه افزود: در بحث کیفیت هیچ ملاحظه ای نداریم و کیفیت تولید کالا باید در بیشترین حد رعایت شود.

وی ادامه داد: از نظر درآمدهای گمرکی استان طبق اعلام مرکز آمار ایران، ۵۶۱ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش درآمد داشتیم که بسیار قابل توجه است.

وی اضافه کرد: در حوزه ایجاد اشتغال با زحماتی که بخش خصوصی کشید ۱۲۳ درصد تعهد اشتغال خودمان را محقق کردیم و درکاهش نرخ بیکاری از ۱۲.۴ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۶.۷ در سال ۱۴۰۲ رسیدیم و با کاهش ۵.۷ درصدی در ردیف استانهای اول کشوردر کاهش نرخ بیکاری بودیم .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: در بهبود فضای کسب و کار نیز این استان رتبه ششم کشور را کسب کرده و در نرخ مشارکت اقتصادی به رتبه پنج کشور در سال جاری دست یافتیم.

کرمی ادامه داد: تورم سالانه استان در سال ۱۴۰۰ حدود ۴۱.۹ بود و هم اکنون با کاهش ۱۲درصدی به ۳۷.۱ درصد رسیدیم.

وی افزود: درزمینه شرکتهای دانش بنیان نیز با رشد ۲۱۸ درصدی به ۱۰۸شرکت رسیدیم هر چند برای رسیدن یک حد مطلوب فاصله زیاد است و نیازمند تلاش هستیم.

توجه به موضوع استاندارد از اولویتهای دستگاه قضایی است

دادستان عمومی و انقلاب ارومیه هم گفت: توجه به موضوع استاندارد با توجه به ارتباط مستقیم آن با تولید کیفی از اولویتهای دستگاه قضایی است.

حسین مجیدی افزود: به افرادیکه مسایل ذیل نظام استاندارد را رعایت نمی کنند هشدارهای لازم داده می شود و در صورت عدم توجه با انان برخوردهای قانونی صورت می گیرد.

وی اظهار کرد: یک سوم قوانین حوزه استاندارد در ارتباط با دستگاه قضایی است و دستگاه قضایی در این زمینه مسوولیت جدی دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ارومیه اظهار کرد: برآن هستیم که به این حوزه با رویکرد پیشگیرانه وارد شویم و هدف ما پرونده محوری نیست هر چند که اگر لازم باشد پرونده هایی نیز تشکیل می شود.

مجیدی بیان کرد: با اعطای فرصتهای متعارف این حوزه مدیریت می شود تا اشخاص بتوانند مجوزها و استانداردهای مورد نیاز را برای ادامه کار ارائه کنند هر چند که اگر درمواردی با تهدید سلامتی شهروندان مواجه شویم اواویت با سلامت افراد خواهد بود.

وی با بیان اینکه شهروندان به نظام استاندارد اعتماد دارند گفت: استاندارد سازی آسانسورها و شهربازیها به درخواست سازمان استاندارد موردی بود که بررسی شد و در دستور کار قرار گرفت تا از وارد شدن اسیب به افراد جلوگیری شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha