۲۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۲۰
کد خبر: 85630939
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

همایش ملی صنعت گردشگری «هَمسِنگار» در قشم گشایش یافت

قشم - ایرنا - همایش ملی صنعت گردشگری «هَمسِنگار» عصر پنجشنبه با حضور مهمانان داخلی و خارجی در هتل سورینت بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ایران فرهنگی فراتر از مرزهای جغرافیایی کنونی، تمدنی کهن و پویا است، این تمدن با ریشه های عمیق در تاریخ و فرهنگ اقوام مختلف همواره پل ارتباطی میان شرق و غرب بوده است؛ رویداد «هَمسِنگار»، با تمرکز بر گردشگری فرهنگی، به دنبال ایجاد فرصت هایی برای کشف و احیای این میراث مشترک و ایجاد گفت و گویی سازنده میان ملت ها و فرهنگ ها است.

مسیری که از طریق معرفی جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی به دنبال فعال سازی دیپلماسی فرهنگی و اقتصادی ایران با سایر کشورهای منطقه است.

همایش ملی صنعت گردشگری «هَمسِنگار» در قشم گشایش یافت

در نهایت هدف از برگزاری این رویداد در سطح محلی افزایش حس تعلق جامعه محلی و مشارکت ذینفعان صنعت گردشگری، در سطح ملی با هدف توسعه برند و تصویرسازی مطلوب از طریق خلق ارزش نمادین و سرمایه فرهنگی و در سطح بین المللی ایجاد سرمایه سیاسی به منظور ارتقای تبادلات میان فرهنگی و اقتصادی جزیره قشم با سایر کشورهاست.

مفهوم «هَمسِنگار» فراتر از یک عبارت جغرافیایی بیانگر همزیستی مسالمت آمیز، تبادل فرهنگی و اقتصادی و ایجاد یک جامعه جهانی مبتنی بر احترام متقابل است.

در طول تاریخ ایران همواره نقش مهمی در تسهیل این تعاملات از راه های دریایی تا جاده ابریشم ایفا کرده و امروز نیز می توانیم با تاکید بر ارزش های مشترک به صلح، ثبات و پایدار در منطقه دست پیدا کنیم.

همایش ملی صنعت گردشگری «هَمسِنگار» در قشم گشایش یافت

همچنین تمرکز زدایی از پایتخت و توجه به ظرفیت های نهفته در شهرهای مختلف ایران، گامی مهم در جهت تحقق اهداف ایرانی فرهنگی است که این رویداد ۲ روزه با تاکید بر همکاری و هم افزایی میان جوامع محلی به دنبال ایجاد شبکه ای از ارتباطات فرهنگی است که بتواند به توسعه پایدار و همه جانبه منطقه کمک کند.

تجربه کاری مدیریت منابع انسانی کارآمد در اقتصاد گردشگری، گردشگری و منابع انسانی کاربردهای هوش مصنوعی در بهبود کیفیت خدمات صنعت گردشگری، گردشگری و فناوری استانداردسازی تاسیسات گردشگری و پیامدهای آن، گردشگری و آموزش نقش زیر ساخت در توسعه صنعت گردشگری قشم و گردشگری بازار از پنل ها و کارگاه های آموزشی این همایش ملی است.

این همایش ملی از امروز آغاز به کار کرد و تا فردا ادامه دارد.

این رویداد شامل سخنرانی چهره‌ها و مدیران ارشد، نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های آموزشی صنعت گردشگری، معرفی ژئوپارک جهانی قشم، پروژه بوم سندباد، طرح قشم بوم و به همراه برنامه‌های جانبی دیگر است.

در این همایش ۲ روزه رییس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری، معاون همکاری فرهنگی و سمن های مرکز دیپلماسی وزارت امور خارجه، معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی، رییس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی کشور، رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، ابوموسی و بندرخمیر در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، امام جمعه، فرماندار و شماری از مدیران اداری و اجرایی این شهرستان مرزی حضور دارند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha